Štíhlá jako geisha? Vyzkoušejte skvělou japonskou dietu! | Pro ženy | Blesk.cz

Štíhlá jako geisha? Vyzkoušejte skvělou japonskou dietu!

12. září 2012 | 10:00

Jak je možné, že Japonky mají perfektní postavu a celulitidu skoro neznají? Za vše může jen jejich zdravá strava. Je totiž plná zeleniny, ryb a rýže. Nechte se proto inspirovat jejich zdravým životním stylem!

Japonsko má nejmenší procento obézních lidí ve světě - pouhá 3 %! Oproti tomu například v Americe je to 32 %. Průměrný Japonec sní totiž během dne až o 25 % méně kalorií než Američan.

Proto místo kalorických jídel jako je čokoláda a brambůrky zařaďte do svého jídelníčku tyto potraviny:

Rýže: Japonci dávají rýži skoro do všeho. Je lehká, neobsahuje tolik kalorií a nadlouho vás zasytí. Pro extra zdravý pokrm sáhněte po tmavé variantě.

Zelenina: Červené papriky, fazolové lusky, cibule, špenát, bambusové výhonky, tuřín, houba shitake, sušené mořské řasy wakame… Výběr je opravdu velký. V japonské kuchyni není výjimkou pět druhů zeleniny v jednom jídle.

Ryby: Ryby jsou důležité díky obsahu omega-3 mastných kyselin, které jsou prospěšné pro naše srdce. Vyberte si například z lososa, tuňáka, makrely nebo sardinky.

Sója: Sóju najdete například v tofu, v miso polévce a samozřejmě v sójové omáčce. Nepoužívejte ji však příliš často, protože má vysoký obsah sodíku.

Ovoce: Japonské dezerty se obvykle skládají pouze z různých druhů ovoce. Můžete do něho přidat zmrzlinu, ale opravdu jen malé množství.

Vývary: Vývary zde hrají velkou roli. Od pradávna jsou považovány za léčivé.

Typický den Japonce:

Snídaně: Vývar se zeleninou
Oběd: Sushi
Večeře: Tenké plátky hovězího s rýží a pudink s ovocem

Tato strava s nízkým obsahem tuku vám nejen pomůže zhubnout, ale má i příznivé účinky na organismus a přispívá k dlouhověkosti a dobré náladě!

Autor: luh, Kema