Jezte co chcete a hubněte. Stačí jídlo správně načasovat! | Pro ženy | Blesk.cz

Jezte co chcete a hubněte. Stačí jídlo správně načasovat!

16. června 2012 | 05:29

Čokoládová tyčinka, těstoviny, pečivo. Ani s takovými potravinami se nemusíte rozloučit, když chcete zhubnout. Stačí jen vědět, kdy si je dát. Poradíme vám, co kdy jíst a čeho se naopak vyvarovat.

Do 10:00

Vhodné: Müsli a ovoce buď s nízkotučným mlékem, s kefírem, se syrovátkou nebo s jogurtem. Nebo např. celozrnná houska s trochou hořčice, s nízkotučným sýrem (max. 30 procent tuku v sušině) a se zeleninou. Tělo totiž v tomto čase spaluje "dobré" sacharidy (ty, které potřebuje jako denní dávku energie) a nízkotučné bílkoviny a navíc tak dokáže odbourávat zásoby tuku.

Nevhodné: Slazené kukuřičné lupínky nebo pečivo z bílé mouky s džemem – tato jídla rychle zvýší hladinu cukru, která následně i velmi rychle klesne. Pak brzy přijde velký hlad.

Mezi 10:00 a 12:00

Vhodné: Kousek čerstvého ovoce a malý nízkotučný jogurt jsou v tuto dobu na zahnání hladu skvělá volba a také nejlepší ochranou před dopoledním poklesem energie.

Nevhodné: Ruce pryč od čokoládových tyčinek. Obsahují příliš mnoho cukrů a tuků. To rozhodí z rovnováhy i hladinu cukru v krvi.

Mezi 12:00 a 15:00

Vhodné: Tělo nyní potřebuje vedle komplexních sacharidů i bílkoviny. Zabrání tak odpolednímu poklesu cukru v krvi a pomůže spalovat tuky. Například: fazolovo-rajčatová polévka s hovězím masem nebo brambory s bylinkovým tvarohem a zeleninou. Kromě toho si po jídle smíte dopřát 1 čokoládovou tyčinku. Po obědě nejsou výkyvy v hladině krevního cukru tak výrazné.

Nevhodné: Těstoviny s rajčatovou omáčkou nejsou sice nezdravé, v poledne ale potřebujete doplnit i bílkoviny, abyste brzy nevyhladověli.

Mrkev je skvělý zdroj beta-karotenu
Mezi 15:00 a 17:00

Vhodné: Je čas dodat tělu energii – nejlépe porcí zeleninových tyčinek (nakrájejte si je z mrkve, okurky, řapíkatého celeru, papriky a další zeleniny, kterou máte rádi).

Nevhodné: Koláče a káva – nedokáží nasytit nadlouho. Brzy po nich dostanete ještě větší chuť na sladké.

Po 17:00

Vhodné: K večeři zařaďte hodně zeleniny, saláty a živočišné bílkoviny. Už malé porce bílkovin dokáží skvěle zasytit. Tím, že nepřijmete sacharidy, spálíte přes noc mnohem více tuku. Příklad večeře: Nízkotučná vepřová roláda s houbami nebo zeleninou, případně ryba se zeleninou.

Nevhodné: Sacharidy obsažené např. v těstovinách by se v této době už jen těžko proměnily na energii. Místo toho se ukládají v podobě tukových polštářků. I tučné vepřové maso s omáčkou se nyní promění na zaoblené boky.

Autor: Lesk.cz, Kbak