Hubněte s jablky: Stačí pouze 3 denně a kila půjdou dolů! | Pro ženy | Blesk.cz

Hubněte s jablky: Stačí pouze 3 denně a kila půjdou dolů!

1. prosince 2011 | 12:58

Snažíte se zhubnout a máte ráda jablka? Výborně, protože právě toto ovoce je pro shazování kil ideálním partnerem.

Jablka  kromě toho, že obsahují vysoký podíl vody, minerálů a vitamínů, ukrývají v sobě až 30 procent vlákniny, která hraje v trávicím traktu důležitou roli.

Vláknina z jablka vás snadno zasytí, a proto při této dietě nepocítíte hlad. Jablečná chuť navíc snižuje potřebu jíst sladkosti.

Vědecké studie prokázaly, že lidé, kteří denně snědí alespoň dvě jablka, jsou štíhlejší než ti, kteří se tomuto ovoci vyhýbají.

Jablka jsou také bohaté na vitamin C a B6, obsahují vápník, hořčík, fosfor, železo a magnézium. A co je velmi důležité, jablka jsou nejvhodnější prevencí v péči o vaše srdce a krevní oběh. Navíc posilují imunitu a zbavují tělo toxinů, a tak zlepšují vzhled pleti.

Princip jablkové diety je velmi jednoduchý!

Na tři dny si upravte stravovací režim podle našeho návodu. Před každým hlavním jídlem konzumujte jedno jablko, tím se zvýší pocit sytosti a nebudete se zbytečně přejídat.

Výhody diety:
* je jednoduchá a dostupná, nezatíží peněženku
* nenáročná příprava jídel s chutnými ingrediencemi
* dodá ztracenou energii a náladu
* za lehkým obědem je jablko určitě lepší
tečkou než krémový zákusek

Naše rady
* do dietního plánu zařaďte čtyři až pět menších jídel denně
* jídla připravujte ze zdravých potravin s nízkým obsahem tuku
* vše, co jíte, by mělo obsahovat i proteiny, které snižují apetit, a tím pomáhají shazovat kilogramy
* jablka kombinujte například s nízkotučným sýrem cottage, nízkotučným jogurtem, vejci, kuřecími prsíčky, krůtím masem, libovým hovězím masem, rybami, ovesnými vločkami, rýží, salátem, brokolicí
* kdybyste konzumovali pouze jablka, zbavili byste se sice několika kil, ale z nedostatku důležitých živin byste brzy pocitili únavu a vyčerpanost
* při dietě upřednostňujte kyselejší druhy jablek, ty sladší po snězení zvednou prudce hladinu cukru v krvi, která však také rychle klesne, což následně vyvolá velký pocit hladu

Naše dietní recepty: příklad jídelníčku

Snídaně:

Mohou kromě jablka obsahovat sýrovou omeletu a jednu misku vařených ovesných vloček.

Jablečno-ořechové müsli
Na jednu porci potřebujeme 200 g oloupaných jablek nakrájených na kostičky. Smícháme je v misce spolu s 2 pol. lžícemi ovesných vloček a 1 pol. lžící mletých vlašských ořechů. Zalijeme nízkotučným mlékem nebo jogurtem a podáváme s jablečnou šťávou.

Svačina:

Může se skládat z 2 plátků celozrnného chleba, půl hrnku sýra cottage a k tomu na plátky nakrájeného jablíčka.

Oběd:

Kromě jablka si můžete dopřát i jeden kus grilovaných krůtích prsou, dva hrnky brokolice a bramborová kaše.

Krůtí steak s bramborovou kaší
Na jednu porci potřebujete 1 ks krůtích prsou (160 g), které omyjte, osušte, osolte, opepřete a na 1 lžičce oleje opečte do zlatohněda. Potom maso vyjměte a ve výpeku asi 2 minuty poduste 1/2 omytého, na plátky nakrájeného jablka, které posypte 1 lžičkou najemno nakrájeného čerstvého tymiánu.
Pak přimíchejte 60 ml jablečné šťávy a 60 ml drůbežího vývaru. Asi 1 lžičku nízkotučného jogurtu smícháme s 1 až 2 lžičkami škrobové moučky a vmícháme do šťávy.
Povaříme 2 minuty a dochutíme solí a mletým pepřem. Opečené prsa servírujeme s omáčkou a bramborovou kaší, popřípadě s rýží.

Svačina:

Můžete si ji zpestřit o 2 podušená jablka rozmixovanými na kaši, která dochutíte mletou skořicí. Jablka poduste v 6 pol. lžících vody přibližně 10 minut.

Večeře:

Pochutnejte si například na grilovaném lososu a šťavnatém salátu.

Grilovaný losos se salátem

Na jednu porci potřebujete jeden steak umytého a papírovou utěrkou osušeného lososa (150 g). Osolte hrubou solí, posypte čerstvě nasekaným koprem a nechte chvíli odstát. Z alobalu si vytvořte misku, do které vložte lososa, pokapte 1 lžičku olivového oleje a grilujet na grilovací mřížce v předehřáté troubě při teplotě 180° C asi 10 až 15 minut.
Mezitím na pánvi zahřejete 1 lžičku oleje, přidejte 150 g červeného zelí nakrájeného na tenké proužky, podlijete trochou vody, osolíte a dusíte 5 minut.
Jedno jablko oloupejte a odstraňte jádřince. Pak nakrájejte na tenké plátky a v míse smíchejte spolu s podušeným zelím. Dochuťte 1 lžičkou medu, citrónovou šťávou, přidejte 15 g vlašských ořechů a ozdobte nasekanou petrželkou.

Během diety pijte minimálně dva litry vody denně, kávu nebo černý čaj si dejte jen výjimečně!

Autor: lesk.sk, Kbak