Kdo bude dalším Českým prezidentem, se dozvíme již brzy, po prezidentských volbách 2018, které nás čekají už za dva týdny. Do té doby si pojďme připomenout, v jakých vozech jezdily hlavy našeho státu za celých sto let od jeho vzniku.
První prezident Československa - Tomáš G. Masaryk jezdil vozem značky Laurin a Klement, následně jej ale vyměnil za Tatru Grand. Pak dostal vůz Škoda Hispano-Suiza a ke konci svého prezidentského mandátu používal Tatru 70A a Tatru 80, se kterou pak jezdil i v přehlídkovém provedení Edvard Beneš.
Protektorátní prezident Emil Hácha dostal od Adolfa Hitlera pancéřovaný kabriolet Mercedes-Benz 770, kterým jezdil i sám vůdce Třetí říše. Luxusní a elegantní automobil kupodivu sloužil (po drobných úpravách) na Hradě i po válce a dokonce v něm mohli být viděni i komunističtí papaláši na přelomu 40. a 50. let. Ti také hojně využívali i vozy Tatra 603 a později 613, ale vozový park prezidentů a nejvyšších stranických představitelů měl k dispozici i tehdejší sovětské limuzíny ZIS a ZIL.
Prezident Václav Havel svého času dokonce jezdil Renaultem 21, ale hned v roce 1990 přešel na BMW řady 7 a nakonec si v roce 1992 oblíbil Mercedesy, když dostal dnes už klasického „mamuta“, tedy Mercedes-Benz 600 SEL třídy W140.
Věta „Superb drncá“, bývalho prezidenta Václava Klause už naprosto zlidověla. Přesto byl Václav Klaus v Superbu viděn poměrně často, i když si oblíbil hradní vozy Audi A8. Jeho nástupce, současný prezident Miloš Zeman už vyfasoval nový Superb. Tam se prý drncání nevyskytuje a Miloš Zeman je mu věrný. Není divu, prezidentská limuzina je opravdu luxusní záležitost. Podívejte se do fotogalerie: