Benzinová pistole totiž do nádrže zajede jako nic. Naopak by vám to vyjít nemělo. Nafta totiž používá pistoli širší, která do ústí benzinového vozu naštěstí nepasuje.
Jenže já jak na potvoru zrovna dneska jedu služebním nafťákem, hlavu plnou třídních schůzek a na pumpě sáhnu automaticky po zelené pistoli s Naturalem. S manželem jsme si přece koupili benzinové auto, ještě jsme si tehdy přece spočítali, že naftový motor by se nám nevyplatil… Ale my máme přece stříbrné auto a tohle je modré! Do háje! Vždyť je to nafťák! A já už natankovala nějakých pět litrů benzinu!
Co teď?
Odpověď je vlastně jednoduchá – za žádných okolností nestartujte! Mix paliv musí z nádrže pryč, jinak hrozí velký a drahý průšvih.
U starších vozů bylo s určitým poměrem benzinu v naftě možné normálně odjet. Třeba když jste zmíněných popletených pět litrů dotankovala do plna naftou. Moderní motory jsou daleko choulostivější a třeba jenom krátký běh motoru po nastartování může znamenat stotisícovou škodu!
A v krajním případě dokonce požár. Nejnovější modely jsou totiž vybaveny tzv. filtrem pevných částic. Ten je součástí výfuku a má šetřit přírodu. Když k němu ale dorazí páry z benzinu, může být oheň na střeše. A to pak už jde o život!
Samotní výrobci však na poplety začínají myslet a naftové vozy vybavují hrdly nádraží, do kterých užší benzinovou pistoli už nestrčíte. Zatím to ale není pravidlo, takže na pumpě opravdu pozor!
Za spolupráci děkujeme magazínu Svět motorů.