Jak nejrychleji shodit 2, 5, 10 nebo 20 kilo? Co musíte, a co naopak nesmíte dělat?

  • ...
    3. března  2016 
     06:00

    Ačkoli při hubnutí vždycky platí, že musíte snížit energetický příjem a zvýšit energetický výdej, záleží hodně na tom, kolik kilo potřebujete shodit. Podle toho musíte zvolit vhodné tempo, dietní jídelníček a vědět, jakým chybám se vyhnout. Jak na to? 

  • Když potřebujete shodit 2 kila

    Že je léto dávno za námi a vy křivky můžete zabalit do kabátů a kalhot ještě neznamená, že se můžete flákat.

    Dvě kila se dají shodit i během víkendu, ale my vám to nedoporučujeme. Podobně jako rychlé vyhrání z kapsy vyhání, i rychlé zhubnutí málokdy vydrží.

    Tempo: Pokud se vás ona dvě kila navíc drží už delší dobu, třeba od Vánoc, dejte si na jejich shození klidně měsíc. Tempem půl kila týdně se k vysněné váze doberete bez větší námahy a nemělo by pro vás být problém ani to, abyste si nižší váhu udrželi. 

    Ideální způsob: Abyste tahle dvě kila shodili, stačí ubrat asi 1000 až 2000 kilojoulů denně, pokud přidáte pohyb, stačí i 500 až 1000. Stačí, když budete denně chodit dva kilometry pěšky. 

    Co nedělat: Nezkoušejte víkendové rychlodiety.

  • Když potřebujete shodit 5 kilo

    ...

    Pět kilo člověk nabere během roku, pokud například nemá čas pravidelně jíst, skončil s kouřením nebo přešel na sedavé zaměstnaní. Není to nic hrozného, ale je dobré to změnit, protože za rok už by z toho bylo deset kilo. 

    Tempo: Ideálně se jich zbavíte za dva měsíce, šlo by to rychleji, ale proč? Do léta ještě času dost. 

    Ideální způsob: Uberte denně 2000 kilojoulů, a to zejména ve druhé půlce dne. Snažte se zbavit se všech pamlsků během dne a rozhodně se začněte více hýbat. Doporučujeme pětkrát týdně hodinu chůze ostrým tempem.  

    Co nedělat: Nezkoušejte zbavit se pěti kil jen pomocí diety.

    480p 360p 240p
    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: 

  • Když potřebujete shodit 10 kilo

    ...

    Deset kilo navíc už je celkem znát. Člověk se zadýchává, mohou ho bolet klouby, stoupá riziko rozvoje chorob, jako je cukrovka a podobně. Proto má smysl se jich postupně zase zbavit. 

    Tempo: Zamyslete se nad tím, za jak dlouhou dobu jste ta kila nabrali. Pokud to bylo třeba za dva roky, nesnažte se je shodit rychleji než za čtyři až šest měsíců. Určitě by to šlo rychleji, ale vám by mělo jít především o to, abyste si nižší váhu udrželi. 

    Ideální způsob: Snažte se nejen o hubnutí, ale i o to, abyste změnili svůj životní styl, tedy abyste se naučili jíst méně a zdravěji a zároveň si zvykli na pohybové aktivity. Pokud nejste sportovní typy, začněte s chůzí.

    Co nedělat: Nevěřte žádným dietním koktejlům, sice byste díky nim shodili také, ale po skončení kúry byste nebyli zvyklí žít zdravěji.

  • Když potřebujete shodit 20 kilo

    ...

    Člověk, který váží o dvacet kilo více, než by měl a chtěl, se nejspíše dlouhodobě a hodně prohřešuje proti zdravému životnímu stylu. 

    Tempo: Vyjděte z toho, za jak dlouho jste váhu nabrali. Možná byste měli hubnout více než rok, do letošního léta je možných tak osm kilo shozených. I to vám hodně prospěje. 

    Ideální způsob: Navštivte odborníka, který vám pomůže rozklíčovat, proč vaše váha o tolik stoupla, a napíše vám alespoň pro začátek vhodný dietní jídelníček.

    Co nedělat: Rozhodně se nesnažte shodit tahle kila do letošního léta, to bezpečným a udržitelným způsobem nejde.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji