Pevné nohy a pěkný zadek? Nejlépe zabírají dřepy, naučte se je dělat správně

  • Že je léto dávno za námi a vy křivky můžete zabalit do kabátů a kalhot, ještě neznamená, že se můžete flákat.
    6. listopadu  2015 
     06:00

    Když se řekne dřep, spousta z nás si asi vybaví školu a fyzický trest nejen při tělocviku. Podívejte se na dřep úplně jinak, protože je to skvělý pomocník při hubnutí. Tedy za předpokladu, že budete dřepy dělat správně.

  • Proč vůbec dřepovat?

    Vlastně jiný pohyb ani nepotřebujete znát, pokud chcete hubnout. Bráno tedy hodně s nadhledem... Ale skutečně, dřepy jsou nejlepší pohyb komplexně pro celé nohy. "Nohy jsou největší svalová partie, takže spálíte největší množství energie," vysvětluje osobní trenér Radek Pajič z Bomton Power Concept, proč nesmí tento cvik chybět ve vaší cvičební sestavě. Ovšem pouze za předpokladu, že ho budete dělat poctivě, a ne "á la pět centimetrů". 
    Radek Pajič z Bomton Power Concept ukazuje, jak by měly vypadat správné dřepy. • VIDEO: 
  • Na co si dát pozor

    Při dřepování dejte pozor na to, aby vám chodidla zůstala na zemi.
    Chodidla, záda a kolena. Na tyto části těla si dejte zejména pozor. Záda mějte rovná, nehrbte se jako číšník. Chodidla mějte přilepená k zemi, jako kdybyste měli použít to nejsilnější vteřinové lepidlo. A kolena si hlídejte tak, aby byla vždy společně s chodidly. Takový pohyb je pro vás přirozený. Aniž byste si to uvědomovali, několikrát denně ho provádíte. 
  • Dřepujte, kdekoliv to jde

    Inspirujte se dětmi, ty umí zpravidla perfektní dřepy!
    Stačí, když se podíváte třeba na malé dítě na hřišti, jak si sedá na bobek. Dělá v podstatě ukázkový dřep. Stejně jako v případě, když vy zvedáte například těžkou krabici ze země. Nejpřirozenější je pro vás udělat dřep a zvednout těžké břímě pomocí síly nohou než to tahat přes záda. Dřepy tedy můžete dělat v podstatě kdykoliv a kdekoliv během dne. 
  • Mnoho variací

    Dřepy naboso budou trochu složitější.
    Dřepy se sice mohou zdát jako taková trochu nudná záležitost, vždyť je to pořád to samé. Existuje ale mnoho variant, jak si to zpestřit: nejen různé situace, v nichž si můžete jen tak zadřepovat, ale i různá intenzita a náročnost, s jakými je provádíte. Je tedy jen na vás, jak daleko dáte nohy od sebe (samozřejmě v úplném provazu se vám budou dělat dost špatně...). Vždy ale myslete na to, aby byly v jedné rovině s chodidly. Dřepy můžete zkusit dělat také třeba naboso.
  • Hlavně rovná záda!

    Pokud si chcete dřepy ztížit, přidejte třeba kettleball.
    Stejně tak si můžete libovolně zvolit, jak hluboko půjdete. Ale i tady myslete na extrémy. Snížením o pět centimetrů totiž nespálíte ani deko, ale jít až úplně dolů, pokud na to nemáte dostatek sil, je také zbytečné. "Nesnažte se to tlačit přes sílu, hlavně mějte rovná záda," radí Radek Pajič. Ovšem pokud si jste jisti v kramflecích, máte vybroušenou techniku dřepů a začíná vás to nudit, přestupte na vyšší level. Vezměte si k tomu třeba kettleball nebo činky. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji