Věčně ledové ruce a nohy: Jak je zahřát, pokud stále zebou? | Pro ženy | Blesk.cz

Věčně ledové ruce a nohy: Jak je zahřát, pokud stále zebou?

18. prosince 2013 | 13:47

Třete si pořád ruce o sebe, strkáte je do kapes a rukavic a přesto se neohřejí? Vyzkoušejte naše rady, určitě vám pomohou.

Trénujte kožní cévy

Jděte do pokoje s příjemnou teplotou a na 3 až 5 minut vložte ruce do lavoru se studenou vodou. Pak jděte do chladné místnosti (sklep, balkon) a na 3 až 5 minut vložte ruce do lavoru s teplou vodou.

Gymnastika rukou

Rukám postačí gymnastika pod stolem, která tělo aktivuje a prokrví. Vyzkoušet také můžete švihat rukama tak rychle dopředu a dozadu, jak jen to svedete.

Pití kávy má pozitivní účinky pro váš vzhled, myšlení i zdraví!
Pryč s kávou a cigaretami

Nikotin škodí zimomřivé lidem hned dvakrát. Pod jeho vlivem se totiž cévy stahují a zároveň se v nich ukládá povlak. Pozor si však musíte dávat i na příjem kofeinu.

Kapsaicin to jistí

Pokud máte rádi chilli papričky, jezte je co nejčastěji. Kapsaicin, který obsahují, vyvolává pocit pálení v jakékoliv tkáni, s níž přichází do styku. Stejně pomáhají i výživové doplňky s obsahem jinanu dvoulaločného, hořčíku a kapsaicinu, jídelníček můžete obohatit o česnek, skořici, zároveň je dobré doplnit stravu o vitamín E, hořčík nebo pupalkový olej.

Zázvor
Horká zázvorová koupel

Studené nohy skvěle prokrví také koupel se zázvorem. Do vany nasypte lžíci mletého zázvoru a dopřejte si 15 minut relaxace v horké vodě. Na zkřehlé prsty je ideální zvyšovat teplotu ve vaně. Z 30 stupňů pomalu přidávejte na 38 tak, že budete připouštět horkou vodu. Po koupeli promasírujte celé tělo kartáčem nebo froté ručníkem.

Chůze po schodech

Ponožky ano, ale ne ledajaké

Krevní oběh mohou brzdit i příliš těsné punčochy, ponožky a dokonce i úzké džíny. Nylonové ponožky nebo punčochy zabraňují tvorbě tepla v kůži končetin!

Náš tip:
Zacvičte si!

Prevencí studených nohou je i cvičení. Jednoduchými cviky totiž zlepšíte prokrvení těla. Vyhupnite se na špičky a zase zpátky. Opakujte každý den 20krát. Pokud máte problémy se stabilitou, můžete se postavit na špičku jedné nohy a druhou stát celou plochou na zemi. Nohy vystřídejte. Pomáhá i chůze po schodech, zvlášť, když našlapujete špičkami, účinné jsou i dřepy.

Autor: Eva Hrdinová/Časpreženy.sk