Bolí vás záda? Nechte si křupnout! | Pro ženy | Blesk.cz

Bolí vás záda? Nechte si křupnout!

10. května 2013 | 14:00

I vám se stává, že vás bolí páteř? Někdy tak, že se doslova dnem proplížíte v bolestech a polykáte jeden prášek za druhým? Než zajdete k doktorovi, zkuste následující metody, které by vás mohly trápení zbavit i bez něj.

Báječná akupunktura

Dejte na dobré rady lidí, kteří už to zkusili, a nechte si doporučit odborníka, který ví, kam akupunkturní jehličky správně zapíchnout. Pomáhají skvěle, ale musí se to umět. Výborné výsledky mají hlavně při bolestech v bederní oblasti, vyléčí ale i krční obratle.

Bahno a minerály

Jestli jste dodnes ohrnovali nos nad bahenními lázněmi nebo léčbou ve vanách s minerální vodou, tak vám radíme změnu postoje: světově uznávaná česká lázeňská léčba dokáže zvrátit i závažnější potíže s páteří a pacienta tak ušetřit operace.

Křup - a je to

...
Autor: Shutterstock
Takhle bychom mohli zjednodušeně označit metodu, které se říká chiropraxe. Musí ji ale provádět odborník, od kterého žádejte (nebo si to zjistěte někde na internetu), jakou má praxi, kde ji získal a jestli má o své atestaci písemný doklad. Většině fachmanů visí v rámečku přímo na pracovišti.

Vynikající výsledky na záda má i profesionálně prováděná fyzioterapie – skutečně dobrých fyzioterapeutů (jsou to lékaři – specialisté) není u nás stále dost. I tady radíme pečlivý výběr! Když vás napravuje nešika, může vám spíš ublížit než pomoci.

Polykejte vitaminy

Vitaminy řady B1, B6 a B 12 jsou prý na léčbu bolestí páteře velmi účinné. V jedné italské studii bylo testováno 60 pacientů s houserem. Zjistilo se, že vitamin B12 má tak terapeutickou sílu, že už krátce po aplikaci se pacienti pohybovali podstatně líp a bez větších bolestí.

V lékárně je nepraktičtější koupit si „békomplex“. Důležité je i „déčko“. V tom případě stačí vystavit si záda sem tam na sluníčko.

Plavání bolest zahání

Místo novějšího modelu notebooku si raději předplaťte permanentku do plaveckého bazénu. Plavání je jedním z úplně nejlepších sportů, které naše záda udrží v kondici i v pokročilém věku.

Autor: sia