Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

Pravdy a mýty o snídani: Je slanina horší než cereálie?

15. listopadu 2011 | 10:45

Typická anglická snídaně se slaninou nemusí být tak kalorická, jak se zdá. A díky správnému jídlu hned po ránu jsou děti chytřejší.

Z velkých snídaně se přibírá: MÝTUS

Snídaně jsou ve skutečnosti nejdůležitějším denním jídlem. Přes noc spotřebujeme veškerou zásobu energie a právě snídaní si ji doplníme.

Ti, kdo nesnídají, zahánějí pak vlčí hlad velkými svačinami a obědy. Chybějící vitamíny a minerály však už nenahradí.

Podle jedné studie lidé, kteří vynechávají snídani, pak kouří a pijí více a pohybují se méně než ti, kteří odstartují den s plným žaludkem.

Děti, které zdravě snídají, dosahují lepších výsledků: PRAVDA

Nedávný výzkum potvrdil, že děti, které snídaly cereálie, měly lepší výsledky paměťových testů než ty, které ráno snědly čokoládové tyčinky nebo chipsy.

Po snídani mají děti kromě lepší paměti i lépe prospívají ve všech školních aktivitách a dokonce se i lépe chovají.

Smažená snídaně je těžká a nevhodná: JAK KDY

Vajíčka se slaninou jsou sice docela kalorický start dne, ale pokud slaninu nasucho ogrilujete na pánvi, hned je lehčí a stravitelnější.

Také párky je samozřejmě lepší grilovat a vajíčka uvařit, než smažit. Když k tomu přidáte nějakou zeleninu, je taková snídaně výživná a zdravá.

Čtvrtinu denní dávky kalorií bychom měli sníst ráno: PRAVDA

Průměrně bychom na snídani měli sníst 25% denní dávky energie. Průměrně by tedy ženy měly ráno přijmout asi 500 kalorií a muži 625 kalorií.

Příjem kalorií je však variabilní podle druhu vykonávané činnosti (výdeje energie) a podle toho, zda potřebujeme shodit, nebo naopak přibrat.


Autor: lesk.sk, Kbak