40 nejlepších potravin pro ženy | Pro ženy | Blesk.cz

40 nejlepších potravin pro ženy

1. července 2010 | 05:00

Postarají se vám o hebkou a zdravou pleť, podpoří trávení nebo zmírní bolesti při menstruaci. Němečtí experti na výživu vybrali speciálně pro ženy čtyřicet potravin, které prospívají jejich zdraví.

Pro pleť a vlasy

1. Pivní kvasnice: Jsou bohaté na vitamin H, který podporuje hezké vlasy, nehty i pleť.
2. Vlašský ořech: Dodává vitamin E, který chrání kůži před volnými radikály (ty jsou zodpovědné za vážná onemocnění) a chrání před stárnutím kůže.
3. Rajčata: Obsahují dostatek draslíku, ten odvádí vodu z těla a zabraňuje celulitidě.
4. Ovčí sýr: Obsahuje kyselinu linolovou a přeměňuje tukové polštářky ve svaly.
5. Pivo: Když ho smícháte s citronovou šťávou a promasírujete vlasy, docílíte úžasného efektu – vlasy vám zesvětlí.
6. Angrešt: Je bohatý na magnezium a kalcium, zesiluje vlasy i nehty.
7. Kefír: Smíchejte se žloutkem a naneste na obličej. Udrží vám vláčnou pleť. Probiotika podpoří ochranu pokožky.
8. Hovězí filet: Je bohatý na zinek, chrání proti zánětům kůže.

Brokolice obsahuje velké množství riboflavinu. Ten pomáhá proti koutkům a trhlinkám.
Brokolice obsahuje velké množství riboflavinu. Ten pomáhá proti koutkům a trhlinkám.
Autor: Michal Protivanský

9. Brokolice: Obsahuje velké množství riboflavinu. Ten pomáhá proti koutkům a trhlinkám.

10. Oxid křemičitý: Posiluje nehty, vlasy, pokožku a kožní vazivo.
11. Vajíčko: Smícháte s olejem z vlašských ořechů a máte vlasovou masku – docílíte lesku.
12. Jáhly: Obsahují kyselinu linolovou, vitamin E, fluor a provitamin A. Posilují vlasy, zuby a nehty.
13. Mango: Bohaté na vitamin B, flavonoidy, působí proti kožním vyrážkám a jiným onemocněním kůže.
14. Mrkev: Betakaroten v ní obsažený tvoří přirozenou ochranu proti slunečním paprskům.
15. Káva: Obsahuje přírodní antioxidanty, chrání pokožku proti vnějším vlivům.

Na menstruaci a přechod

16. Vepřová játra: Obsahují dostatek železa, vyrovnávají hladinu železa během menstruace.

Čokoláda je vhodná na chudokrevnost během periody, protože obsahuje hořčík, fosfor a měď.
Čokoláda je vhodná na chudokrevnost během periody, protože obsahuje hořčík, fosfor a měď.
Autor: Michal Protivanský

17. Čokoláda: Je vhodná na chudokrevnost během periody, protože obsahuje hořčík, fosfor a měď.

18. Sójové mléko, tofu: Obsahují látky, které pomáhají proti pocitům strachu, podrážděnosti nebo nespavosti v době přechodu.
19. Losos: Dodává tělu vitamin D, pomáhá proti úbytku kalcia a snižuje osteoporózu.
20. Parmazán: Bohatý na kalcium, skvělý na tvorbu kostí např. při osteoporóze, pomáhá i při odbourávání tuku.
21. Červený jetel: Obsahuje přirozené fytoestrogeny, které působí proti častým potížím v době přechodu, jako jsou návaly nebo výkyvy nálady.

Pro močový měchýř a trávení

22. Ananas: Dodává důležité enzymy, působí pozitivně na trávení, je dobrý také proti zácpě.
23. Makrela: Má mnoho omega-3 mastné kyseliny, udržuje dobrý průtok krve, důležitá pro ženy, které kouří a zároveň berou antikoncepci.

Borůvky: Bohaté na železo, draslík a sodík, dobré proti průjmu, bolestem žaludku a nadýmání.
Borůvky: Bohaté na železo, draslík a sodík, dobré proti průjmu, bolestem žaludku a nadýmání.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

24. Borůvky: Bohaté na železo, draslík a sodík, dobré proti průjmu, bolestem žaludku a nadýmání. 
25. Oves: Obsahuje hodně minerálních látek jako železo, fosfor, zinek. Je ideální při obtížích žaludku a nachlazení.
26. Sušené švestky: Dodávají zinek a draslík, k tomu vlákninu v koncentrované podobě – obzvlášť dobré proti zácpě.

Pro hubnutí

27. Meloun: Hodí se pro dietu, protože obsahuje 90 % vody. Navíc obsahuje draslík, sodík a vitaminy A a C.
28. Cizrna: Působí močopudně, posiluje střevní floru a je ideální pro redukci váhy.
29. Žvýkačka: Žvýkáním se člověk zasytí a nepociťuje tak velký hlad.
30. Skořice: v kombinaci s kyselinou alfa-lipoovou a organicky vázaným chrómem příznivě ovlivňuje hladinu cukru v krvi.
31. Perník: Obsahuje dostatek vláknin,y chutná lehce sladce, je to zabiják pocitu hladu a na dlouho zasytí.

V těhotenství

Autor: 

32. Pistácie: Bohaté na kyselinu listovou, důležitá pro vývoj plodu v těle matky.
33. Treska: Dodává tělu jód, který je v těhotenství důležitý pro růst, tvorbu kostí a vývoj mozku dítěte. Také dobré pro štítnou žlázu.
34. Lískové oříšky: Zásobárna vitaminu E, který je obzvlášť důležitý pro těhotné ženy, podporuje tvorbu svalů, kožního vaziva a cév.
35. Růžičková kapusta: 200 gramů pokryje denní potřebu kyseliny listové pro nastávající matky.

Na lásku

36. Jahody: Nejlépe s černým pepřem působí jako afrodiziakum, zvyšuje se prokrvení a navíc působí antibakteriálně.
37. Chilli: Dodává alkaloid kapsaicin, podněcuje konečky nervů a podporuje prokrvení.
38. Zázvor: Obsahuje éterické oleje, které stimulují a navíc zabíjejí tuky.
39. Celer: Bohatý na vitamin B a éterické oleje, které podporuje pocity rozkoše.
40. Granátové jablko: Dodává flavonoidy, draslík a vápník, podněcuje chutě.

Autor: han, hto