Chcete žít déle? Pak musíte dělat těchto deset věcí!

  • 12. září 2016 | 06:00

    Baví vás to na světě a líbí se vám život? Udělejte tedy několik věcí, abyste tu byla co nejdéle. Víme, které vám v tom pomůžou!

  • Nevymlouvejte se

    Štěstí je relativní, některé ženy ho najdou jen s dětmi, jiné po nich netouží
    Ano, genetika může za spoustu věcí, ale za to, jak dlouho budeme žít, neseme zodpovědnost jen my. „Dlouhověkost je něco, co by si většina z nás přála, přirozeně za předpokladu dostatečně vysoké kvality života. Je zajímavé, že délku života můžeme výrazně ovlivnit my sami, není to jen otázka naší genetické výbavy,“ říká profesor MUDr. Libor Vítek. A přitom stačí docela málo.
  • Trochu uberte

    Jedna z diet podporuje pití červeného vína. Má totiž spousty antioxidantů, které pročistí organismus.
    Podle odborníků stačí k dlouhověkosti: nekouřit, půl hodiny denně věnovat sportu nebo cvičení, pít omezené množství alkoholu (všichni víme, že jde spíš o jednu skleničku, ne o jednu láhev denně), jíst zeleninu i ovoce. S těmito přesvědčivými závěry přišli britští vědci na základě studie provedené na více než dvaceti tisících jedinců ve věku 45 až 79 let, která probíhala po dobu jedenácti let. Během studie zemřelo dva tisíce lidí. Úmrtí však byla čtyřikrát častější mezi lidmi, kteří nesplňovali výše uvedená kritéria. Statistickými výpočty se zjistilo, že pokud někdo dodržoval všechna čtyři kritéria, měl šanci žít v průměru o 14 let déle než jedinec, který žil nezdravým životním stylem.
  • Hledejte rovnováhu

    Sebevědomí lidé to mají v životě snazší, shodují se vědci.
    Hodně pracujete? Jste matka dvou dětí? Pořád v jednom kolotoči? Musíte si někdy dát nohy nahoru a všechno hodit za hlavu. Jinak si koledujete o pocuchané nervy, infarkt, rakovinu a spoustu dalších zdravotních nepříjemností. Zní to dost banálně, ale vaše tělo i duše musí být v rovnováze a někdy odpočaté, nejen utahané.
  • Nepotlačujte emoce

    Udělejte svému protějšku radost originálním dárkem!
    Jasně, že je nevhodné na první dobrou říkat každému, co si o něm myslíte. Ale určitě je špatně v sobě dlouho potlačovat emoce, ať jsou jakékoliv. Smějte se, brečte, zařvěte si, výskejte nadšením… nejste stroj, ale lidská bytost. A té prospívá být uvolněná. Jen tak si uvnitř těla nezaděláte na potíže.
  • Hýčkejte si kamarádství

    žena, party, selfie, kamarádky
    Máte kolem sebe pár lidí, kteří vás mají rádi? Tak se jim věnujte! Neodkládejte setkání s nimi, neříkejte, že na ně nemáte čas. Právě oni jsou ti, kteří vám dokážou kdykoli pomoct a také i říct věci na rovinu. A to se počítá. Takové přátele je potřeba si opečovávat! Odstřihněte ty, co po vás jen něco chtějí, pochlebují vám nebo vysílají špatnou energii. Pryč s nimi!
  • Zklidňujte oči

    Než si v lékárně koupíte další analgetika, raději proberte s lékárníkem, které skutečně potřebujete.
    Dávají vám jasný pohled na svět, takže na ně speciálně buďte opatrná. Aby si oči dostatečně odpočinuly, stačí je prostě na několik vteřin zavřít. Položte na ně dlaně a odpočívejte, jak vám dovolí čas. Vyhledávejte zeleň, pohled na ni jim prospívá!
  • Tužte se

    ...
    Studená sprcha umí rozproudit krev v těle a skvěle vás probrat k životu. Ne všichni ale jsou pro chladnou vodu stvořeni, takže pokud vám už jen ze čtení této rady drkotají zuby, vynechte ji. Jinak ale do otužování jděte. Zvládat lépe chlad totiž posiluje imunitu!
  • Předejděte bolesti

    Zbavte se bolesti zad jednou pro vždy!
    Záda jsou nejohroženější částí vašeho těla – proto, aby vás nebolela, jim věnujte pravidelně pozornost. Nesvědčí jim dlouhodobé sezení, měkká matrace, prošlapané či příliš vysoké boty, lenost. Když tohle změníte, občas se budete věnovat i správnému dechu, budete více chodit, trochu se věnovat zpevňování svalů, máte po starostech. Která z vás bych chtěla v padesáti mít záda jako paragraf?
  • Milujte se

    Jana po sexuální stránce se svým mužem nikdy nestrádala.
    Sex je nejen velmi důležitou přísadou partnerského vztahu, ale působí také jako přirozený stimul imunity. Zároveň uvolňuje napětí. Za sexuální apatií mohou vězet psychické problémy, hormonální nerovnováha, užívání některých léků, ale také podvýživa nebo naopak obezita či jiné závažnější nemoci – například cukrovka nebo nádorové onemocnění žlázy s vnitřní sekrecí. Právě nedostatek sebedůvěry stojí na pomyslné první příčce, proč mají ženy problémy se sexuálním prožitkem. A není divu, vaše tělo prochází během života velkými změnami… Ale chcete-li žít dlouho a ve zdraví – sex je potřeba.
  • Měňte pohyby

    Na posilování zadního svalstva je plavání ideální.
    To, že pohyb vám pomůže, je jasné. Pravidelné cvičení je fajn a pro organismus sčítá mnoho benefitů. Pokud však řadu let provozujete stále stejné cviky, vaše svaly se jim po čase přizpůsobí a přestanou růst – a podobně to bude i s vaší fyzickou kondicí. Neuvidíte žádný posun a cvičení vás přestane bavit. Proto se sportu, který doteď provozujete, věnujte i nadále, ale střídejte ho i s jinými pohybovými aktivitami. Na výběr jich je víc než dost. Obecně se doporučuje kombinovat posilovací sporty s vytrvalostními a začleňovat protahovací a relaxační cviky.

Autor: Blanka Kubíčková
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile