Desatero klienta cestovky
1.Kupujte dovolenou u pojištěné kanceláře
Cestovky by měly mít pojištění proti úpadku, aleněkteré ho dodnes nemají. Proto si ověřte, že ta vaše pojistku má (na webu Asociace CK). Za zkrachovalou cestovku přebírá závazky pojišťovna.
2.Smlouvu prostudujte
Máte právo si smlouvu důkladně přečíst. Ptejte se a chtějte to, co pracovník cestovky tvrdí, dát do smlouvy. Pokud si budete stěžovat na cokoli, co ve smlouvě nebylo, máte smůlu.
3.Šest dnů za cenu osmi
Koupili jste si osmidenní zájezd, ale ve smlouvě je uvedeno, že první a poslední den je určen pro dopravu tam a zpět a že čas i místo odletu se může změnit. Například: Odlétáte se zpožděním, do destinace se dostanete až druhý den nad ránem. Cestovky si proto chytře vyhrazují právo na změnu termínu letu. A zákazník to podepíše, aniž by se zeptal na kompenzaci.
4.Pátrejte na internetu
Znát byste měli přesnou lokalitu dovolené i název hotelu a hledat na internetu. Přečtěte si diskuze lidí, kteří zde byli a podělili se o zkušenosti i se službami cestovky.
5.Dejte si opravdu pozor na palivové příplatky
Všechny cestovní kanceláře musí uvádět konečnou cenu zájezdu. Ale… Některé se vymlouvají, že daly katalog do tisku dřív, než začal platit tento zákon. Takže pozor na palivový příplatek.
6.Buďte realističtí
Pokud jste si zaplatili zájezd do tříhvězdičkového hotelu, nestěžujte si později, že pokoj byl zařízen stroze a strava chudá. Buďte realističtí a opět se na vybavení hotelu ptejte.
7.All inclusive: Znamená pokaždé vše v ceně?
Ano i ne. Záleží na místě, na cestovce a na ceně, kterou jste si zaplatili. All inclusive je jiný například v Chorvatsku či Španělsku, v porovnání s nákladnější dovolenou v Karibiku. Tam je nejdokonalejší.
8.Delegát není sluha
Někteří si představují, že delegát musí být k dispozici 24 hodin denně. V případě závažného problému ano. Ale aby s vámi chodil na nákup jako překladatel či jel na soukromou vyjížďku, tak to ne.
9.Vhodné pro mladé
Chcete klidnou dovolenou? Nebo naopak bujarý noční život? Hledejte v katalogu popisky nebo ikony, které napoví, komu konkrétně je hotel doporučen. Zda stojí na okraji, nebo v centru letoviska. Případně si to ověřte přímo v cestovce.
10.Jste-li v právu, nedejte se a stěžujte si!
Dali vám pokoj s výhledem na smetiště? Prostě nic neodpovídalo katalogové nabídce? Pokud máte pocit, že kancelář neodvedla kvalitní službu, stěžujte si písemně. Pak už záleží na vás, jakou budete chtít kompenzaci a zda půjdete třeba až do soudního sporu.