V reakcích na promítání snímku na festivalech v Benátkách a v Torontu filmová kritika o Redmaynově ohromujícím výkonu v Dánské dívce, jenž mu nedávno vynesl Zlatý glóbus a nominaci na Oscara, jen básní. Zopakuje si Eddie svůj loňský triumf a napodobí Toma Hankse, který před lety dostal zlatou sošku dva roky po sobě za filmy Philadelphia a Forrest Gump?
„Bylo nemyslitelné si vůbec představit, že by mě podobné příležitosti mohly potkat. Vím, že se nemusí opakovat, rozhodně ne v dohledné době,“ říká Eddie Redmayne. „Cítím se poctěný, že jsem mohl hrát dva tak neobyčejné lidi, překonává to všechno, o čem jsem kdy snil. Byl jsem nadšený, už když jsem pracoval na filmech jako Divoká krása (Eddie tu ztvárnil homosexuálního syna bohatého amerického páru v poválečném New Yorku – pozn. red.), a teď se trochu obávám, abych svůj příděl skvělých rolí už neměl vyčerpaný.“
Dánská dívka režiséra Tom Hoopera sleduje proměnu malíře Einara Wegenera v Lili a podporu, jíž se mu dostalo od jeho ženy Gerdy, kterou ztvárnila vycházející švédská hvězda Alicia Vikander – i ona si za roli v tomto snímku už odnesla Zlatý glóbus a je rovněž nominována na Oscara. Ostatně o tom, jak fascinující cestu Eddie v Dánské dívce ušel, podává nejlepší svědectví právě Alicia, jež jej několik prvních minut, kdy se během natáčení pohyboval po place coby Lili, vůbec nepoznala.
Eddie Redmayne pochází z dobře situované rodiny londýnského bankéře a v jeho životopise najdeme třeba studium na prestižním Etonu po boku prince Williama. Ačkoli se později věnoval historii umění na Trinity College v Cambridge, byl to právě Eton, kde se Eddie pod vedením dramatického kouče rozhodl stát se hercem. Zazářil už v divadelní hře Red Johna Logana, za kterou mimo jiné dostal v roce 2010 asi nejvýznamnější divadelní ocenění: Tony Award.
Co bylo z vašeho pohledu na té proměně Einara v Lili nejdůležitější?
Mluvil jsem s mnoha ženami, které si tím rovněž prošly, a všechny se shodly na tom, že věděly už od raného věku, v nějakých čtyřech pěti letech, že nejsou muži. Tou největší výzvou pro mne bylo vystihnout, jak se tyto ženy vypořádaly s pohledem společnosti na ně a očekáváními, která mělo jejich okolí navzdory tomu, že ony samy uvnitř cítily, že nežijí v souladu se svou skutečnou identitou. Ve filmu je scéna, kdy si na sebe Lili poprvé obléká dámské šaty, a probouzí tak své pravé já, i když vlastně ví, že to v sobě měla už odmalička.
Celý rozhovor a další skvělé texty najdete v aktuálním čísle časopisu OK! Magazine, které je právě v prodeji.