Slavit Mezinárodní den bez podprsenky v říjnu, kdy většina žen nosí svetry a kabáty, pod kterými se schová ledacos, je trochu zbytečné, mohou si myslet někteří jedinci. Jenomže cílem tohoto dne rozhodně nebylo polahodit mužskému oku, ale poukázat na svobodu. Svobodu volby.
Tu některé ženy prosazují hlavně ze zdravotních důvodů. Podle nich totiž podprsenka ucpává lymfatické uzliny, což může způsobovat rakovinu. To ale nikdy nebylo potvrzeno a spousta lékařů říká, že je to nesmysl. Spodní prádlo na to prostě vliv nemá. Vliv může mít třeba na bolest zad, pokud si vyberete špatnou velikost. Pokud ale víte, do jakých čísel se zapnout, pak se není čeho bát.
Jeden důvod, proč nenosit podprsenku, tu přece jen je. Působí to sexy! Podívejte se do fotogalerie:
Prsa bez podprsenky: Aspoň párkrát v roce
Zastánkyně bezpodprsenkové módy ovšem tvrdí, že pokud se oprostíte od konzumního způsobu života a osvobodíte svá ňadra, časem se vám sama zpevní. Je jen na vás, jestli najdete odvahu to riskovat každý den, ale párkrát v roce si bez podprsenky klidně vyjděte. Změna je život!
Manifest ženské svobody k Mezinárodnímu dni bez podprsenky
Česká značka FURIOSA® spouští kampaň F®EE THE BOOBS, F®EE YOURSELF, která u příležitosti Mezinárodního dne bez podprsenky připomíná, že nadešel čas znovu si položit otázku, jestli je podprsenka opravdu nutnost, nebo jen společenský konstrukt, který jsme přestaly zpochybňovat.
Hlavním pilířem kampaně jsou videa, která se od konce září objevují na sociálních sítích a otevírají debatu o ženské autenticitě, tělesné autonomii a bourání stereotypů, které nám společnost roky předkládala jako normu. „Podprsenka je jen kus látky. To, že nám ji společnost roky prodávala jako nutnost, neznamená, že bez ní nejsme ‚slušné ženy‘,“ říká Veronika Tázlerová, CMO FURIOSA®. „F®EE THE BOOBS, F®EE YOURSELF je manifestem osobní volby i odvahy – a je na každé z nás, jestli ho vyslyšíme.“
Do kampaně se zapojí i influencerky, které dlouhodobě otevírají témata ženské svobody, body positivity a duševního zdraví. Jejich autentické příběhy a hlas, který ženy opravdu poslouchají, mají kampani pomoci oslovit širší publikum a dát jí osobní rozměr. Cílem kampaně není jen jeden symbolický den bez podprsenky. FURIOSA® chce otevřít debatu o tom, jak moc nás stále svazují nepsaná pravidla a očekávání, která jsme si nikdy samy nezvolily – a zda není čas je konečně odhodit.














