Zbavte se vrásek: 14 věcí, které vám s tím pomohou | Pro ženy | Blesk.cz

Zbavte se vrásek: 14 věcí, které vám s tím pomohou

  • Vráskám můžete předcházet péčí i kvalitní stravou
    20. února 2013 | 07:00

    Vrásky od smíchu, vrásky od starostí i od toho, jak se mračíme. Máme je všichni a více či méně nás trápí. jak se jich ale zbavit? Začněte stravou a správnými životními návyky. Vaše pleť vám bude vděčná.

  • Borůvky


    Pro někoho při trhání vyvstává otázka:  Hřebenem, nebo rukou?
    Temně modré bobulky v sobě skrývají flavonoidy, vitamíny A,C a E, které dokáží odrážet volné radikály. Právě ty totiž narušují strukturu buněk a přispívají tak ke stárnutí pleti.  Dejte si denně hrst čerstvých nebo sušených borůvek a nepotěšíte jen pleť, ale i chuťové buňky.

  • Ořechy


    Sušené plody
    Proč jsou ořechy tak výjimečné? Obsahují nenasycené mastné kyseliny, které se starají o pružnost tkání a tím zpomalují tvorbu vrásek. Co takhle dát si každý den místo dezertu hrst oříšků a vykouzlit si tak dětsky krásnou pokožku.

  • Řeřicha


    Řeřicha
    Drobné zelené lístečky nejsou výrazné jen svou chutí, ale také tím, co dokáží. Řeřicha je bohatým zdrojem beta-karotenu, který působí proti poškození kožních buněk volnými radikály.  Nadopovaná je vitamínem C a také vitamínem E, který je důležitý pro zdraví kůže.

  • Špenát


    špenát
    Jedním z největších bojovníků proti vráskám je špenát, který je doslova napěchovaný luteinem. Ten je účinným filtrem ultrafialového záření, které poškozuje pleť, je důležitý pro vývoj a zdraví očí, ale také pro pokožku. Díky železu, které je ve špenátu, se navíc zbavíte mdlé a zašedlé barvy pleti.

  • Losos a jiné tučné ryby


    Losos
    Růžové lososí maso je bohatý zdroj omega-3 mastných kyselin, které regulují přítok a odtok látek do buněk, působí protizánětlivě a také tvarují strukturu pleti. Účinné látky obsahuje nejen losos, ale také sardinky, makrela nebo tuňák.

  • Sója

    Sójové produkty

    Do svého jídelníčku zařaďte také sóju. V ní najdete látky fytoestrogeny, které povzbuzují tvorbu kolagenu a navracení pleti její pružnost.
  • Dejte pozor na slunce


    Slunce je v mnoha směrech i lék
    Sluneční paprsky jsou pro náš organismus nepostradatelné, to ale neznamená, že byste se před nimi neměli chránit. Pro pokožku není nic horšího, než časté opalování a vystavování se UV záření bez ochranného faktoru, proto v létě i v zimě a na horách vždy, používejte opalovací krémy s vysokým ochranným faktorem.

  • Přestaňte kouřit


    Přestat kouřit není snadné
    Nejen vaše plíce, ale i pokožka trpí, pokud kouříte nebo se často vyskytujete v zakouřených prostorách. Vědecké studie dokazují, že cigaretový kouř uvolňuje enzymy a také štěpí kolagen a elasticin, které jsou důležitými součástmi kůže. Kuřáci tak mají až o 40% tenší kůži, než nekuřáci.

  • Sladký spánek


    Vybrat správnou matraci je pro kvalitní spánek velice důležité.
    Dostatečně dlouhý spánek je důležitý pro celkovou revitalizaci organismu. Nemáte-li dostatek spánku, začne tělo produkovat kortizol, hormon, který navozuje v těle krizovou situaci a důležité živiny odvádí z orgánů tak, aby jich bylo co nejvíce pro mozek. Tím poškozuje kožní buňky a urychluje jejich stárnutí. Dostatek spánku naopak podporuje tvorbu růstového hormonu HGH, který napomáhá pleti, aby byla silná a pružná.

  • Spěte na zádech


    spánek
    Zní to možná komicky, ale je to tak. Pokud si každou noc mačkáte obličej do polštáře a vstáváte se vzhledem šarpie, pak se nedivte, že dříve či později vám vrásky zůstanou.  Spánek tváří dolů nejvíce napomáhá vzniku vrásek v okolí obočí, spánek na straně zase v okolí brady a tváří. Proto raději usínejte v poloze na zádech a nechte pleť obličeje odpočívat po celé její ploše.

  • Nevidíte? Pořiďte si brýle


    Brýle nemusí slušet každému, ideálním řešením je operace.
    Znáte to, občas zaostříte nebo přimhouříte ve slunci oči, ale nechce se vám kvůli tomu pořizovat si brýle. Jenže každý takovýto „úšklebek“ zanechává nenavrátitelné stopy a vytváří vrásky.

  • Hydratujte


    Pitný režim je důležitý i v zimě
    Proti vráskám bojujte vodou a to zevnitř i zvenku. Pro bezchybnou pleť je důležitá dostatečná hydratace, kterou obstará pitný režim i kvalitní hydratační krémy a séra.

  • Dejte pozor, čím si myjete obličej


    omývání obličeje
    Podle dermatologů je potřeba pleť na obličeji hýčkat nejen kvalitními krémy, ale také ji mýt tou správnou vodou. A také mýt ji přiměřeně. Omýváte-li si obličej příliš často, příliš tvrdou vodou nebo používáte mýdlo a nekvalitní prostředky, pak si splachujete z pleti důležitý ochranný film. Pokožka se pak stává vysušenou, citlivou a náchylnou k tvorbě vrásek. Zkuste na obličej používat kojeneckou vodu a místo mýdla čistící pleťové mléko.

  • Přestaňte si podpírat obličej

    žena
    Také se často přistihnete, jak si v práci u počítače nebo doma u televize podpíráte obličej rukama? Pak s tím hned přestaňte. Nejen že si neustále přenášíte bakterie z rukou na obličej, ale ještě k tomu si sama sobě krabatíte pokožku a dobrovolně si tak vytváře vrásky.

Diskuse ke článku
.