„Pokud mají ženy o muže zájem z hlediska dlouhodobého vztahu, potom by si ho měly otestovat. Ženy už to dělají, testují si mužskou oddanost. Úspěšnější jsou ti muži, kteří dokážou předstírat vytrvalou oddanost a jsou ochotni do ženy investovat. I žena, která je bohatší než partner, uvítá, když eventuálně zaplatí za večeři nebo když od něj dostane dárek. To totiž představuje testování ochoty muže v budoucnu investovat do ní a jejích potomků,“ vysvětlil nám sexuolog.
V jeho teorii se zlatokopkám blýská na lepší časy. „Ženy mají v hlavě takovou kalkulačku, ony nejsou vypočítavé, je to velmi rozumná evoluční strategie otestovat si mužovu ochotu. To, že ve skutečnosti nejsou zištné, o tom svědčí to, že ženu úplně stejně potěší diamant od uchazeče bankéře jako knížka básní od chudého studenta, protože si to nevědomky přepočítají na poměr ceny dárku vzhledem k měsíčnímu příjmu uchazeče.“