Miluje vás, nebo to hraje? Prozradí to jeho gesta! | Pro ženy | Blesk.cz

Miluje vás, nebo to hraje? Prozradí to jeho gesta!

4. července 2011 | 06:00

Pořád netušíte, zda si s vámi jen pohrává, nebo na vás myslí jako na matku svých dětí? Tušíte, že má milenku? Poznejte jeho lež i pravdu. Prokoukněte hry a odhalte tajemství neviditelné sexuální strategie.


Tajemství neverbální komunikace je úplně jednoduché. Zatímco slovy můžeme říkat cokoli, naše gesta, výraz, tón řeči a pohled neumějí lhát. Naučíte-li se rozeznat řeč těla, budete mít před ostatními náskok.
„Za neverbální komunikaci, tedy všechno, co neříkáme slovy, zodpovídá jedna z nejstarších částí našeho mozku, limbický systém,“ říká specialista na neverbální komunikaci Vladimír Svoboda. „Limbický systém lze jen těžko obelhat, protože nám kdysi dávno umožnil přežít. Díky němu jsme si v boji chránili srdce, znehybněli v nebezpečí, utekli nebo zaútočili.

Už dávno nežijeme v pravěku a naučili jsme se sami sebe do jisté míry ovládat. Pár detailů nám nakonec stejně unikne a cvičené oko stejně odhalí pravdu,“ dodává. Ví, o čem mluví, sám o neverbální komunikaci napsal knihu. Zkuste proniknout do základních projevů mužské náklonnosti.

Jak poznáte, že má zájem?

* Když s vámi mluví, nakloní se k vám přes stůl a není opřený o opěradlo židle. Znamená to takzvané ventrální přijetí: vkládá do toho, co je mezi vámi, srdce, má zájem o to, co říkáte a co spolu řešíte. Naopak ruce překřížené na hrudi a oddálení znamenají ventrální odmítnutí, odstup, stres, nepohodlí, nezájem. 

* Jeho nohy směřují k vám. „Nejvíce lže obličej a nejméně nohy, protože nejsme zvyklí je ovládat,“ říká Vladimír Svoboda. „Jsou-li špičky nohou muže, který se vám líbí, namířené kamsi do dáli mimo vás, moc nadějí si nedělejte.“

* Když se ho mimochodem dotknete rukou nebo nohou pod stolem, neucukne. Můžete udělat malý test s podáním slánky a zjistit, zda se vás nebojí dotknout. Lze také nenápadně přiblížit svou ruku na stole k jeho, blízkost by měl „vydržet“.

* Bude se vám dívat do očí déle než tři vteřiny. Tento pohled značí jednoznačný sexuální zájem.

* Tělem může dělat psí kusy, ale když se mu rozšíří panenky, jásejte – zajímáte ho! Zúžené zornice naopak značí nezájem, lež, nechuť.

Nezájem? Přiznejte si ho.

* Sedne-li si muž a překříží nohy tak, že vytvářejí bariéru (holeň horní nohy paralelně se zemí), drží si odstup.

* Dívá se úplně jinam než na vás.

* Má ruce zkřížené na prsou – to může ale znamenat i stres nebo jinou vnitřní nepohodu.

* Jeho trup je od vás odkloněný.

* Když vám podává ruku, nechá ji napnutou, a tak vám nedovolí se přiblížit.

Naše rada:
Můžete si natrénovat i čtení jednoho takzvaného mikrovýrazu: pokud se někdo za každou cenu snaží udržet příjemný výraz, ale uvnitř cítí nespokojenost, udělají se mu na bradě rovnoběžné rýhy směřující dolů: snaha obličeje zachovat si příjemný výraz se projeví.

Prokoukněte lež

Základní pravidlo zní: lež znamená stres, pokud ne pro vás, přinejmenším pro tělo. Na stres a nebezpečí lidé odpradávna reagovali trojím způsobem,

takzvanými adaptéry, trojím U: ustrnutím, únikem, útokem. Tělu tyto reakce zůstaly. Tedy: půlvteřinové zaváhání před (lživou) odpovědí nebo kratinké ztuhnutí rukou (těla) před lživou odpovědí. „Kdo v pravěku ustrnul v nebezpečí, přežil. Když se nepohybujete, šelmy vás těžko vidí,“ říká Vladimír Svoboda. „Muže poměrně lehce usvědčí ze lži pohyb ruky před ústa, k ústům, kolem nich, dotyk ucha nebo na nose. Je to pohyb kompenzující stres – obvykle vzniklý lží.“

A jak poznáte, že si partner vymýšlí? Jde o poměrně složitý systém reakcí. Vám stačí, když si zapamatujete, že při hledání jakýchkoli nových myšlenek se pravák kouká doleva nahoru a levák stočí oči doprava nahoru. „Takže až se muž (pravák) zadívá doleva nahoru, když vám vypráví, jak byl s Pepíkem včera na pivu, moc bych mu nevěřil,“ říká. (Tento pohled ale není jenom usvědčení ze lži, může být i projevem kreativního myšlení a podobně.)

Co byste ještě měla vědět?

* "Slovy vyjadřujeme jen 20 % sdělení, 80 % sdělení je neverbálních.

* Neverbální komunikaci je třeba „číst“ vždy s ohledem na konkrétní situaci a souvislosti.

* Nelze vycházet pouze z jednoho neverbálního projevu, v úvahu je třeba vzít postoj celého těla, výraz mimiky, gesta atd.

Autor: Olga Poucheová, Kbak