10 myšlenek, které musíte vyměnit za nové! Jinak nezhubnete | Jak zhubnout | Blesk.cz

10 myšlenek, které musíte vyměnit za nové! Jinak nezhubnete

  • (Shutterstock)
    4. července  2016 
     06:00

    To, jak přemýšlíte, může dramaticky ovlivnit vaši snahu o hubnutí či udržení váhy. Poradíme vám, které myšlenky boji s nadbytečnými kilogramy brání, a které jsou naopak ty správné a povedou vás ke štíhlosti.

     

  • Zasloužím si dobré jídlo a pití, nebo pěkné tělo?

    ...

    Stará myšlenka: Zasloužím si dobré jídlo a pití, protože jsem dnes cvičila/protože jsem smutná/protože jsem tvrdě pracovala…

    Používat jídlo nebo různé kalorické nápoje k tomu, abyste se rozveselila či odměnila, znamená jistou cestu k přibírání na váze. Najděte si jiné způsoby, jak o sebe pečovat – třeba si dejte voňavou koupel nebo si kupte novou rtěnku.

    Nová myšlenka: Zasloužím si mít štíhlé a zdravé tělo, na které mohu být pyšná. 

  • Nízkokalorické? Tak to si toho dám víc!

    Jogurt

    Stará myšlenka: Tohle má málo tuku/nízký glykemický index/málo kalorií, takže si toho dám víc.

    Nezapomínejte na zlaté pravidlo: pokud sníte víc kalorií, než kolik spálíte, budete přibírat. Vůbec nezáleží na tom, jak ctnostně se potravina tváří, nedávejte si jí víc.

    Nová myšlenka: Nízkokalorické či nízkotučné potraviny mi nedávají žádnou výhodu, pokud je použiji jako záminku, abych se přejídala.

  • A tohle si zakážu

    ...

    Stará myšlenka: Když si zakážu mnohokalorické potraviny, které miluji, konečně získám tělo svých snů.

    Velký omyl! Naše myšlenky fungují tak, že jakmile si něco zakážete, v tom momentě po tom začnete ještě víc toužit.

    Nová myšlenka: Žádné jídlo není zakázané, ale musím ho jíst s mírou.

  • Nikdy nebudu štíhlá!

    ...

    Stará myšlenka: Nikdy nemohu být štíhlá, protože mám ráda dobré jídlo.

    Nedělejte si z jídla nepřítele vaší snahy o zhubnutí. Odmítněte pouze přejídání. Lásku k jídlu využijte k tomu, abyste vyzkoušela nové recepty a potraviny a objevila zdravější způsoby vaření.

    Nová myšlenka: Jídlo nemusí být zalité smetanou, olejem, máslem či majonézou, aby skvěle chutnalo.

  • V naší rodině mají nadváhu všichni

    ...

    Stará myšlenka: V mé rodině mají všichni nadváhu, tak proč se snažit hubnout?

    Geny hrají důležitou roli a částečně předurčují, jakou budeme mít postavu. To ale neznamená, že nad sebou zlomíte hůl a přijmete osud svých příbuzných. Jezte zdravé jídlo, malé porce a víc se hýbejte, tím tloušťce předejdete.

    Nová myšlenka: Nemohu změnit své geny, ale mohu žít tak, aby u mne dispozice k nadváze nedostala šanci.

  • Na únavu si prostě čokoládu vzít musím

    Čokoládou se problémů nezbavíte, spíše  naopak.

    Stará myšlenka: Jsem tak unavená, že si musím dát tuhle čokoládu/sušenku/koláč, abych se vzpružila.

    Sladká svačinka opravdu zvýší hladinu cukru v krvi a „nakopne“ vás. Ale rychlý příliv cukru je následován jeho ještě rychlejším poklesem, takže se brzy budete cítit mnohem unavenější. Raději jezte pravidelně malé porce zdravého jídla.

    Nová myšlenka: Když se cítím unavená, potřebuji sníst zdravé jídlo, které mne na dlouho zasytí.

  • Zbytky já prostě nenechávám!

    ...

    Stará myšlenka: Vyhazovat zbytky jídla je plýtvání, raději je sním.

    Samozřejmě není dobré vyhazovat jídlo. Ale raději ho dejte do popelnice než do svých úst. Když jej sníte, naskládá se v podobě tukových zásob kolem vašich boků, stehen a na břiše.

    Nová myšlenka: Když nemám hlad, tak prostě nic dalšího nejím.

  • Snídaně vynechám

    ...

    Stará myšlenka: Vynechání snídaně je nejlepší cestou ke zhubnutí.

    Vypadá to jako skvělý nápad. Ovšem většina studií ukazuje, že lidé, kteří vynechávají snídani, nakonec snědí za den víc kalorií než ti snídající. Bez snídaně často během dopoledne pocítíte tak velký nedostatek energie, že vás to donutí sníst něco hodně sladkého a tučného. Nicméně je fér přiznat, že to neplatí stoprocentně. Ale pokud bez snídaně sníte po zbytek dne, na co přijdete, cesta pro vás to určitě nebude. 

    Nová myšlenka: Když si dám snídani, třeba jen nízkokalorické smoothie, nějaké ovoce nebo celozrnný toust, pomůže mi to předejít touhám po kalorických svačinkách během dne.

  • Teď už je to stejně jedno

    Cheesecake ze tří přísad!

    Stará myšlenka: Už jsem to stejně přehnala s hlavním jídlem, tak si klidně dám i pořádný dezert.

    Neházejte hned flintu do žita. Využívejte pravidlo 80 : 20. Pokud si v 80 procentech času dáváte pozor, abyste jedla dietně, zbylých 20 procent času už to tolik nepokazí. Takže si z jedné chyby nedělejte těžkou hlavu a pokračujte ve zdravém stravování.

    Nová myšlenka: Teď jsem to trochu přehnala, takže jako dezert si dám něco nízkokalorického, třeba kousek ovoce.

  • Vždyť je to dietní!

    ...

    Stará myšlenka:  Na potravině je napsáno „light“/ „s menším obsahem tuku“/ „redukovaný obsah cukru“, takže musí být dietní.

    Tyto informace vůbec nemusí znamenat, že je potravina nízkokalorická. Kupříkladu když smažené lupínky obsahují místo 62 % jen 50 % tuku, je v nich množství tuku sice sníženo, ale určitě nejsou nízkotučné. Stejně tak je časté, že výrobci snížený obsah tuku, který potravině dává chuť, nahrazují zvýšeným obsahem cukru.

    Nová myšlenka: Vzdor výrazným reklamním heslům na obalech potravin si vždy důkladně přečtu jejich výživové hodnoty. Ty jsou pro mne nejdůležitější informací.

/
Autor: Zdena Lacková

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji