Nemůžete zhubnout? Pravděpodobně za to můžou hormony! | Pro ženy | Blesk.cz

Nemůžete zhubnout? Pravděpodobně za to můžou hormony!

21. května 2014 | 12:00

Jeden z nejnovějších dietních programů říká, že díky vyrovnané hladině hormonů můžeme zhubnout, být sexy a zdravější, a to v jakémkoliv věku. Tým anglických dietologů tvrdí, že správný hormonální mix dokáže zvýšit celkové tělesné zdraví, sexuální apetit a redukovat váhu.

Angličtí dietologové přišli na to, proč se musí ženy ve středních letech prát s nějakým tím kilem navíc. Je to způsobené metabolismem, který se v tomto věku začne zpomalovat. To je zapříčiněno snižováním hladiny hormonů v těle. Čím méně hormonů, tím větší je chuť na sladké, ale také deprese a následná nespavost.

Největšími nepřáteli pro náš metabolismus jsou nejspíše estrogen a kortizol. Úbytek estrogenu má na svědomí jev, kdy se nám začnou špíčky z boků pomalu přesouvat na břicho. Pro udržení správné hladiny estrogenu v těle se doporučuje občas si zobnout lněná semínka, která obsahují omega 3 mastné kyseliny. Vhodnými surovinami jsou také sójové výrobky, obiloviny a luštěniny, tolik bohaté na bílkoviny. Dostatek tohoto hormonu navíc podporuje sexuální apetit. Takže zvýšení hladiny estrogenu ocení jistě i váš partner.

Mírně neortodoxní postoj zaujímají Francouzi k sexu
Zatímco ženský hormon je pro nás nebezpečný, když je ho nedostatek, kortizol je na škodu naopak ve větším množství. Jde o hormon, který se tvoří hlavně ve stresových situacích a shromažďuje se kolem žaludku. Správná strava ale podle anglických dietologů dokáže nastartovat hormony v našem těle tak, aby začaly co nejefektivněji spalovat tuky.

Vyměňte rafinované cukry za ovoce

Aby šla kila dolů, musíme velmi zásadně omezit rafinované cukry. Tím totiž snížíme hladinu inzulínu v krvi, což opět nastartuje metabolismus a vyprovokuje ho k rychlejšímu spalování. Umělé cukry raději vyměňte za ovoce. To byste ale měli omezit v době oběda. Naopak se doporučuje dát si k obědu pořádný kus zeleniny. Působí jako ochránce před zlými tuky a zabraňuje jejich ukládání.

Chutná vám chleba, který jíte? Jestli ne, víme, kde je chyba!
Během redukčního období snižte přísun sacharidů. Na jídelníček je můžete vrátit, až se dostanete na vámi požadovanou váhu. I pak se ale doporučuje konzumovat celozrnné těstoviny a pečivo. Důležitou položkou na jídelníčku je dostatek tekutin. Denně se doporučuje vypít minimálně dva litry vody, ideálně studené. Tu lze doplnit neslazeným čajem, nebo černou kávou. Naprosto tabu je ale káva s mlékem.

Nenechte se ošálit

Kdo si nemůže odepřít hříšná jídla, měl by jíst minimální porce. V americkém Texasu předvedli miniaturizované menu.
Nejde ale pouze o to, co jíme, ale i jak to jíme. Proto je důležité stravovat se pravidelně, několikrát denně v malých porcích. Tělo tak bude stále nastartované na spalování. Pozor ale na falešné signály vysílané mozkem. Než se po jídle něčím „dorazíte“, protože snědená porce vám nestačila, počkejte dvacet minut. Tak dlouho totiž trvá receptorům v žaludku, než dají mozku vědět, že je plný.

Pouhá úprava jídelníčku ale štíhlou postavu ještě nezaručí. Spánek, cvičení a omezení stresu hrají důležitou roli v udržení správného životního stylu a následného hubnutí. Tato dieta by se měla stát součástí života, člověk by to měl přijmout za své. Je to o celkovém životním stylu – jídlu, cvičení a užívání si skvělého pocitu, kdy se žena konečně začne cítit mladší a krásnější.

Je třeba ale tento nový životní styl přijmout se vším všudy. Musí se to stát naprostou samozřejmostí a člověk by neměl mít pocit, že se tím nějak trápí, nebo že si tím ubližuje. Je to o tom najít zdravou cestu života a zlepšit tak život po malých dávkách. Pokud tak učiníte, srovnáte se se svými hormony, čeká vás nejen krásná postava, ale i zlepšení sexuálního života.

Autor: maš