15 potravinových lhářů: Věděli jste to o nich? | Pro ženy | Blesk.cz

15 potravinových lhářů: Věděli jste to o nich?

  • description
    description
    description
    description
    1. února 2013 | 14:20

    Místo svačiny si dáte pufovaný rýžový chléb a místo oběda brokolicový krém? Napadlo vás ale, že tyto zdánlivě zdravé pokrmy mohou skrývat spoustu kalorií, cukrů a tuků? Máme pro vás 15 potravinových lhářů, kteří se nezdají, ale jdou na tloušťku.

  • Pasta Tahini

     

    Sezamová pasta, která se vyrábí z drcených sezamových semínek a mořské soli, je skvělá do salátů nebo jako základ pro kořeněné dipy a nepostradatelná je při přípravě hummusu. Je zdrojem vápníku a vitamínu B, ale také tuku. Věřili byste, že jedna lžíce pasty tahini má 8 g tuku a 89 kalorií?!

     

  • Rozinky

     


    Rozinky jsou stejně jako ostatní sušené ovoce jedni z největších „kalorických lhářů“. Ve srovnání s čerstvými hrozny jsou větším zdrojem minerálních látek a stopových prvků i některých vitamínů. Jsou rychlým zdrojem energie, ale také ač se to možná nezdá, jsou kalorickou bombou. Se 100 g rozinek sníte 129 kalorií a 70 g sacharidů, což je pořádná porcička.

     

     

  • Rýžové chlebíčky

     

    Také si pochutnáváte na pufovaných rýžových chlebíčcích v domnění, že děláte něco pro svou linii? Vyvedeme vás z omylu. Díky tomu, že je rýže v pečícím stroji vystavena vysoké teplotě a tlaku, dojde v ní k odpaření veškeré vlhkosti a také k narušení antinutrientů. Po konzumaci pufovaných chlebíčků, tak dochází k rychlému rozložení škrobu na jednoduché cukry, které se dostávají do krve a zvyšují tak váš glykemický index. Navíc taková svačinka zažene hlad jen na chvíli a nedodá tělu žádné živiny.

     

     

  • Bezlepkové sušenky

     

    Možná jste se nechali zlákat dietou celebrit, které se ládují bezlepkovými potravinami a hubnou. Jenže i bezlepkové sušenky jsou stále sušenky, a měli byste s nimi zacházet jako s dezertem.

     

     

  • Celozrnný chléb

     

    Není tmavý chléb jako tmavý chléb. Do takzvaně zdravého pečiva se často přidává cukr, fruktóza nebo kukuřičný sirup, aby celozrnný produkt byl krásně tmavý a chutný. Je dobré pozorně si číst etikety a ujistit se, že složky, vypsané na prvních místech jsou opravdu ta, které tam čekáme. Na prvních místech jsou totiž vypsány ingredience, kterých potravina obsahuje nejvíce.

     

     

  • Pekanové ořechy

     

    Pekany jsou skvělým zdrojem bílkovin, zdravých tuků, vitamínů a minerálních látek, ale také kalorií. Hrst pekanových ořechů má 196 kalorií. Proto si dávejte pozor a nesnězte jich na posezení více, než právě jednu hrst.

     

     

  • Olivový olej

     

    Olivový olej je zásobárnou zdravých tuků prospěšných našemu organismu, avšak co se týče kalorií, není to žádný troškař, Dvě lžíce oleje, které přidáte do salátu nebo jiného pokrmu, totiž mají 238 kalorií.

     

     

  • Kokosové mléko

     

    Kokosové mléko, které obsahuje rozdrcenou kokosovou dužinu je ideální pro nastartování a zrychlení metabolismu a pomocníkem v hubnutí. Nemyslete si ale, že je bez kalorií. Naopak, šálek nápoje má 552 kalorií a dokonce 57 g tuku.

     

     

  • Brokolicový krém

     

    Jdete na oběd a místo jídla si dáte jen brokolicový krém? Věřte, že dát si tuto polévku je skoro stejné, jako dát si kuřecí plátek s bramborem. Na samotné brokolici není nic špatného, ale díky smetaně se jedna porcička vyšplhá až na 520 kalorií.

     

     

  • Lososový filet

     

    Filet z lososa je výborný pokrm, který je navíc zdrojem bílkovin. Jenže to není žádný dietní chod. Losos připravený na másle vydá za 1000 kalorií a to k němu ještě musíte připočítat přílohu.

     

     

  • Guacamole

     

    Mexická salsa připravená z avokáda a rajčat, se na první pohled může zdát jako skvělá alternativa k tučným majonézovým dipům. Jenže tak úplně pravda to není. Avokádo není nabité jen draslíkem, ale také velmi tučné, a tak v jedné porci guacamole spořádáte 360 kalorií.

     

     

  • Slané preclíky

     

    Místo chipsů si k televizi nebo na party dopřejete pytlík slaných preclíčků? Nenechte se zmást, že jste si počínali dietně. Jedna porcička této pochutiny, vás totiž bude stát 200 kalorií.

     

     

  • Špenátové těstoviny

     

    Kolik myslíte, že je ve špenátových těstovinách špenátu? Těstoviny, zvláště ty levné, většinou obsahují pouze bílou mouku, vodu a vejce a jsou obarveny zeleným barvivem se zanedbatelným množstvím špenátu. Nenajdete v nich žádné vitamíny, minerály ani vlákninu, jsou jen zdrojem sacharidů.

     

     

  • Zeleninové chipsy

     

    Tretter´s chips
    Tretter´s chips
    Stejně jako k přípravě bramborových lupínků se i u řepných, celerových nebo mrkvových chipsů používá olej, sůl a dochucovadla. Pytlík zeleninových chipsů, tak má jen o 10 kalorií méně, než ty klasické bramborové.

     

  • Ovocná šťáva

    Každé ráno vypijete sklenici džusu v domnění, že děláte něco pro své zdraví? Jenže ouha, ono tak úplně pravda není. Protože takový džus musí být připraven z několika kil ovoce, které je ne vždy úplně čerstvé, dostáváte do sebe nejen vitamíny, ale také velké množství cukrů a také konzervantů. Místo sklenice džusu z krabice si tak raději připravte vlastní šťávu z jednoho nebo dvou kusů ovoce.

Diskuse ke článku
.