Pátek 25. září 2020
Svátek slaví Zlata, zítra Andrea
Zataženo, déšť 16°C

Salátová dieta: Zkuste zeštíhlující zázrak tisíce chutí!

28. září 2011 | 06:00

Při salátové dietě si pochutnáte na čemkoliv chcete. Musíte jen správně zkombinovat základní suroviny a máte rychlý oběd či lehkou večeři.

Čerstvé saláty jsou chutné a lahodné a hlavně dietní. Kromě toho jsou plné důležitých látek pro naše tělo. Zelenina vůbec obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a vlákniny, navíc výborně zasytí.

Skvěle bude chutnat třeba jen křupavý zelený salát s kuřecím steakem opečeným na trošce olivového oleje. Nechte se však vést vaší fantazií.

Co je důležité vědět při této dietě:
● Pokud použijete na zálivku olej, tak jen trochu a měl by být velmi kvalitní - nejlepší je extra panenský olivový.
● Nezapomínejte na pitný režim. Ideální jsou neperlivé minerální vody, ovocné a bylinkové čaje.
● Čerstvou zeleninu je nejvhodnější jíst během dne, ne na večer - může způsobit nadýmání.
● Pokud si chcete na salátu pochutnat i večer, připravte si jej z uvařené nebo grilované zeleniny.
● Pamatujte, že základ salátu je opravdu zelenina, ostatní přílohy jezte v rozumném množství (ne naopak!)

Připravili jsme pro vás pár tipů na saláty, které hravě zvládnete:

Zeleninový salát s volský okem

Čerstvý salát omyjeme, osušíme a natrháme na menší kousky. Přidáme omyté, na plátky nakrájené rajče a oloupanou nakrájenou okurku. Střední bramboru ve slupce pokapeme olivovým olejem a upečeme v předehřáté troubě. Salát podáváme s volský okem a opečenou bramborou. Dochutíme solí a pepřem.

Melounový salát se šunkou

Oloupaný žlutý meloun nakrájíme na plátky a přidáme k němu dvě kiwi nakrájené na kostičky. Promícháme a přelijeme zálivkou z 1 pol. lžíce citronové šťávy, 1 pol. lžíce medu a 0,5 pol. lžíce vody. Zdobíme meduňkou. Podáváme se šunkou.

Cuketový salát

Omytou cuketu a mrkev nakrájíme na tenké plátky, pokapeme citrónem, osolíme, opepříme, dochutíme oreganem a grilujeme na olivovém oleji. Servírujeme s opečeným tofu, piniovými oříšky a dvěma plátky grilované celozrnné bagety potřenými česnekem.

Opečená rajčata s mozzarellou

Troubu předehřejeme na 200 °C. Jedno větší rajče nakrájíme na plátky a rozložíme na plech. Potřeme stroužkem prolisovaného česneku, pokapeme jemně olivovým olejem a pečeme v troubě 15 až 20 minut. Nakrájenou mozzarellu poklademe na rajče a pečeme ještě asi 5 až 10 minut. Pár oliv nakrájíme na tenká kolečka a v misce smícháme s 1/2 pol. lžíce oleje a nasekanými bazalkovým listy. Rajčata vyjmeme z trouby a naservírujeme na talíře. Na vrch mozzarelly přelijeme olej s olivami a bazalkou. Podáváme s opečeným toastem.

S grapefruitovou dietou zhubnete už za 12 dní

Autor: lesk.sk, Kbak