V životě automobilů jsou čtyři roky docela dost, a proto se Suzuki rozhodlo svůj úspěšný městský hatchback trochu zatraktivnit. Podle našeho názoru to sice nebylo třeba, protože pětidveřová karoserie měla i po tak dlouhé době přitažlivé křivky.
Proto nyní před námi stojí splash s nově řešenou kapotou motoru a dvoudílnou mřížkou chladiče. Přepracovanou příď doplňuje dynamicky řešený nárazník s mlhovkami nově uloženými do trojúhelníkových modulů. Hlavní světlomety přitom zůstaly beze změny, stejně jako zadní skupinovky. Vzadu jsme totiž objevili jen předělaný nárazník s falešnými průduchy v rozích. Vzhledem k přepracované přídi narostl přední převis o 60 mm, takže splash nyní měří 3775 mm.
Uvnitř zůstalo tvarově vše při starém, v nabídce najdeme jen novou paletu barev čalounění sedadel a orámování středového panelu můžete zvolit podle barvy karoserie – v našem případě bylo leskle černé. Splash nás opět utvrdil v tom, že prostorově patří k největším minivozům na trhu, má výborné jízdní vlastnosti, nabízí slušný komfort a prostorná sedadla.
Přepracovanou příď doplňuje dynamicky řešený nárazník s mlhovkami nově uloženými do trojúhelníkových modulů.
Autor: Jiří Káš/Svět motorů
Výborný je také litrový tříválec, který i díky variabilnímu časování ventilů posílil o 2 kW na 50 kW, a přitom je podle výrobce v průměru o 0,3 l na 100 km úspornější. Má sice jadrnější zvuk, zaujal nás však zátahem od nízkých otáček a vitalitou, která neutuchá ani ve vyšším pásmu. Ani nevadí, že základní verze nemá otáčkoměr, správnou chvíli na přeřazení poznáte podle citu. Manuální pětikvalt je dobře odstupňovaný a přesný. Příjemně po ruce je i páka umístěná na středovém panelu. Také se spotřebou lehce nad pět litrů jsme byli spokojeni.
Uvnitř zůstalo tvarově vše při starém, v nabídce najdeme jen novou paletu barev čalounění sedadel a orámování středového panelu můžete zvolit podle barvy karoserie – v našem případě bylo leskle černé.
Autor: Jiří Káš/Svět motorů
Modernizovaný splash se základním litrovým tříválcem se ve zcela nové specifikaci GA/AC prodává za 199 900 Kč. První verze má nyní klimatizaci, ABS a centrální zamykání, ale nenajdete v ní výškově stavitelný volant, lakované zrcátka, rádio ani řadu dalších příjemných komfortních prvků. Mnohem výhodnější je provedení GL/AC v téměř plné výbavě, které Suzuki nabízí v akci za 209 900 Kč. Příplatku 10 000 Kč určitě nebudete litovat, protože v něm jsou i boční airbagy, kůží obšitý volant, palubní počítač, otáčkoměr či vyhřívaná elektricky nastavitelná vnější zrcátka.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Motor: benzinový tříválec o objemu 996 cm3 Max. výkon: 50 kW při 6000 ot./min Nejvyšší rychlost: 160 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,7 s Kombinovaná spotřeba: 4,7 l/100 km Rozměry: délka 3775, šířka 1680, výška 1590 mm Objem kufru: 202 l Cena: 199 900 Kč
HODNOCENÍ
+ Prostorný interiér + Hbité jízdní vlastnosti + Výborná sedadla + Agilní motor
- Nevelký zavazadelník - Náklony karoserie
|
Za spolupráci děkujeme magazínu Svět motorů.