TEST Fiat 500L 1.3 MultiJet 85 k
To, co vypadá jako starší bratr Fiatu 500 a má tvary podobné pandě, je vlastně punto s přepracovanou karoserií. Proto se na zadní sedadla vejde víc než jen tři papírové tašky od Zary – dvě kamarádky tam vydrží i delší cestu, zejména pokud ve střeše není okno. Jeho zatahovací roletka totiž snížila vzadu strop a dokáže načechrat účes. Pro kufry je místa jako v golfu, ovšem s vyšší nakládací hranou. Těžký kufr či menší pes se budou nahoru dostávat těžko.
To, co vypadá jako starší bratr Fiatu 500 a má tvary podobné pandě, je vlastně punto s přepracovanou karoserií.
Autor: P. Homolka
Design se líbí většině žen, roztomilým „dortíkovým“ liniím neuškodí, ani pokud nemáte na nazdobené vrcholné provedení. Stejně jako u malé pětistovky je chic i základní verze Pop a kromě dvou různých červených, žluté a azurové si můžete objednat dokonce hned dva odstíny zelené barvy.
Uvnitř je dost vzduchu i světla, fiat je velký jako sousedova meriva, a nejenže odveze celou rodinu na dovolenou, ale za volant se posadí i manžel.
To, co vypadá jako starší bratr Fiatu 500 a má tvary podobné pandě, je vlastně punto s přepracovanou karoserií.
Autor: P. Homolka
Místa bude mít dost, jen na křižovatkách musí stavět dál od semaforu, jinak na něj nízkým čelním oknem neuvidí. Koukat ale může střešním oknem za 16 400 Kč. Do všech ostatních směrů je vidět překvapivě dobře, zejména kolem tenkých předních sloupků. Fiat totiž použil drobný trik a ochranu lidí při čelním nárazu přenechal silným prostředním sloupkům. Průměrně vzrostlá žena bude mít hezky na očích i všechny ukazatele na přístrojové desce, urostlému muži jejich horní polovinu zakryje volant.
To, co vypadá jako starší bratr Fiatu 500 a má tvary podobné pandě, je vlastně punto s přepracovanou karoserií.
Autor: P. Homolka
Vyšší postavy si postěžují také na krátké přední sedáky, žena vysoká 168 cm se ovšem usadí dokonale. Bude ale marně hledat box mezi předními sedadly na uložení kabelky – schová ji klasická schránka na rukavice u spolujezdce. Kosmetické zrcátko ve sluneční clonce ovšem neschází, stejně jako vybrání na kapesníčky pod ovládáním klimatizace. USB zdířku na flash paměť rovněž nebudete hledat dlouho. Podobně velkorysí byli architekti k ostatním ovladačům. Umístili je do řady pod rádio, kde jsou vždy na očích. Škoda jen, že mezi nimi opticky nezvýraznili spínače varovných blikačů a centrálního zamykání. V druhém případě to však tolik nevadí, fiat se totiž na rozdíl od řady konkurentů naštěstí zatím neodnaučil samočinně zamykat za jízdy.
To, co vypadá jako starší bratr Fiatu 500 a má tvary podobné pandě, je vlastně punto s přepracovanou karoserií.
Autor: P. Homolka
Ovládání nečiní problém, otáčení velkým volantem lze usnadnit tlačítkem City a pak točit takřka jedním prstem. Řazení je trochu gumové, ale přesné. Problém nedělá ani lehce jdoucí spojka, naštvat ale může nastavení plynového pedálu. Ten je kvůli spotřebě naladěn velice letargicky. Spolu s citelnou prodlevou motoru z nízkých otáček vyžaduje předvídavost a kuráž šlápnout více na plyn. Naopak jedovatých brzd se stačí jen zlehka dotknout – pro dlouhé podpatky ideál.
To, co vypadá jako starší bratr Fiatu 500 a má tvary podobné pandě, je vlastně punto s přepracovanou karoserií.
Autor: P. Homolka
Nafouknutá pětistovka se nese i po kočičích hlavách plavně, na svou cenovou kategorii má podvozek utlumený skvěle. Totéž platí o hlukové izolaci, při předpisové jízdě je uvnitř ticho takřka luxusní. Můžeme jen litovat, že dieselu jako jedinému motoru muselo stačit pět rychlostních převodů – při dálniční stotřicítce začíná nespokojeně mručet. Šestka by snížila rovněž spotřebu, která při takovém tempu přesahuje šest litrů, zatímco při stodesítce klesá pod pět. Výhodou krátkých převodů je ale síla vždy k dispozici – i ve sto třiceti stačí šlápnout na plyn bez podřazování a malý motor se vzepne k solidnímu zrychlení.
To, co vypadá jako starší bratr Fiatu 500 a má tvary podobné pandě, je vlastně punto s přepracovanou karoserií.
Autor: P. Homolka
Hodnocení
+ Pohledný design, útulný interiér
+ Snadné ovládání, jízdní komfort
+ Vnitřní prostor a odhlučnění
- Charakteristiky motoru
- Pouze pětistupňová převodovka
- Vysoká nakládací hrana
Závady v testu
Občas nezhasínalo vnitřní osvětlení po zavření dveří
Technické údaje
Fiat 500L 1.3 MultiJet
Přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC ● Objem 1248 cm3 ● Výkon 62 kW při 3500/min ● Točivý moment 200 N.m při 1500/min ● Převodovka přímo řazená pětistupňová ● Pneumatiky 205/55 R 16 ● Nádrž 50 l ● Rozvor 2612 mm ● Vnější rozměry 4147 x 1784 x 1665 mm ● Zavazadlový prostor 0,400-1,310 m3 ● Pohotovostní hmotnost 1315 kg ● Největší rychlost 165 km/h ● Zrychlení 0-100 km/h za 14,9 s ● Spotřeba 4,2 l na 100 km ● Výroba Kragujevac, Srbsko.
Základní cena 379 900 Kč
Testovaný vůz 466 600 Kč