14 potravin, které vás ochrání před rakovinou! Pomáhají jablka a čokoláda

  • Je prokázané, že správnou stravou můžete snížit riziko vzniku rakoviny o celou třetinu.
    24. září 2014 | 09:47

    Statistiky jsou neúprosné. Rakovinou onemocní každý třetí Čech, každý čtvrtý na ni zemře. Jedno je ale prokázané, pokud se budete zdravě stravovat, můžete snížit riziko jejího vzniku o celou třetinu. Stačí jen trochu upravit jídelníček, zařadit do něj ty správné potraviny. Poradíme vám, které to jsou.

  • Jablka

    Víte, že většina lidí jí jablko špatně?
    Říká se, že jedno jablko denně ochrání proti rakovině. Něco na tomto rčení je. Podle vědeckých studií je riziko vzniku nádoru u lidí, kteří pravidelně jedí jablka, o několik procent nižší než u těch, již se jim vyhýbají.

    Vědci dokonce tvrdí, že v případě rakoviny ústní dutiny je to o 25 %, tlustého střeva 20 % a rakoviny prsu 18 %. Ale důležité je jablko před jídlem neloupat. Látky obsažené ve slupce dokážou omezit růst nádorů, nebo dokonce zabíjet nádorové buňky.

  • Cibule a česnek


    Cibule a česnek
    Už staří Egypťané věřili v jejich léčivou sílu. Mají významnou úlohu při prevenci rakoviny jícnu, žaludku a tlustého střeva. Brzdí růst rakovinových buněk a chrání před škodami, které můžou tyto buňky napáchat.

    U pravidelných konzumentů česneku je výskyt různých druhů rakoviny dokonce nižší až o 32 % než u lidí, kteří ho nesnášejí. Látky, které jež obsahuje, zpomalují dělení zhoubných buněk a ty zdravé chrání před působením volných radikálů.
  • Olivy a olivový olej


    Olivový olej
    Díky obsaženým antioxidantům podporují olivy i olej z nich buňky, které jsou pak odolnější vůči útokům volných radikálů. Olivový olej je navíc obrovská zásobárna nenasycených mastných kyselin (olejové a linoleové), jež pomáhají likvidovat rakovinové buňky a potlačují zhoubné bujení.
  • Avokádo


    Avokádo
    Američtí vědci zjistili, že pravidelné mlsání avokáda může snížit riziko rakoviny úst. Ze dvaceti procent ho tvoří tuky, z nichž je většina nenasycených mastných kyselin. Avokádo navíc obsahuje i vitaminy E, C, B6, B1, měď a draslík, což je kombinace, která pomáhá bojovat proti rakovině, dokáže snížit hladinu cholesterolu a prospívá očím.
  • Čokoláda


    Čokoláda
    Obsahuje velké množství blahodárných polyfenolů. Tato dobrota díky antioxidantům působí proti rakovině, má příznivý vliv na trávení, doplňuje energii a zlepšuje náladu.

    Jenže není čokoláda jako čokoláda. Pokud chcete udělat něco pro zdraví, vybírejte tu, která obsahuje nejméně 70 % kakaa.
  • Citrusy


    Citrusová dieta
    Obsahují obrovské množství vitaminu C. Kromě toho, že působí protizánětlivě, posilují cévní stěny, můžou také přispívat k prevenci rakoviny. Některé lékařské studie dokonce tvrdí, že každodenní konzumace citrusů snižuje riziko vzniku rakoviny až o padesát procent.
  • Zelený čaj

    Zelený čaj má údajně léčivé účinky
    Je bohatým zdrojem flavonoidu zvaného katechin, který má 20krát vyšší antioxidační schopnost než vitamin C a pomáhá tak zastavit poškozování buněk. Vědecké studie říkají, že pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny kůže, prsu, plic a tlustého střeva.
  • Rajská jablíčka


    Rajská jablíčka vás v létě nejen osvěží,a el ochrání i vaší pokožku před škodlivým UV zářením
    Konzumace čerstvých rajčat minimálně dvakrát týdně snižuje riziko vzniku rakoviny prostaty až o 40 procent. Zázrak, který tyto plody obsahují, se jmenuje lykopen a najdete ho v tenké vrstvě pod slupkou. Tato látka pomáhá tělu proti rakovině dělohy, prsu a plic.
  • Luštěniny, rýže a sója


    Luštěniny
    Jsou plné velmi cenné látky inositolu, který působí i proti vzniku rakoviny prsu, prostaty, ale i nádorovým onemocněním všeobecně. Vzhledem k tomu, že této látky si tělo umí vyrobit jen omezené množství, je důležité mu ji dodávat v potravě.
  • Červené víno


    Červené víno
    Jedna až dvě skleničky kvalitního vína udělají se zdravím zázraky. Díky nim snížíte riziko, že vám onemocní srdce, cévy nebo propukne cukrovka.

    Víno totiž obsahuje polyfenoly, které mají významný protirakovinový a protizánětlivý účinek, ale hrají také důležitou roli při prevenci srdečních chorob a cévních onemocnění. Ptáte se, zda sáhnout po bílém, nebo červeném? Raději po červeném, které má vyšší obsah účinných látek.
  • Losos

    Losos
    Antioxidanty, vitamin E a selen v něm obsažené zlikvidují volné radikály dřív, než stačí poškodit buňky v těle, a tím způsobit rakovinu nebo srdečně-cévní onemocnění. Na vašem talíři by se měla tato zdravá ryba objevit alespoň jednou týdně.
  • Košťáloviny


    Zelené jídlo vám dodá energii a zhubnete.
    Patří mezi ně brokolice, růžičková kapusta, květák, hlávkové zelí a listová kapusta. Obsahují látky, které brání rozvoji rakoviny a chrání zdravé buňky před těmi karcinogenními. Tyto „vitaminové bomby“ kromě toho snižují riziko cévních onemocnění. Ideální je jíst je syrové nebo vařit v páře.
  • Kurkuma

    Kurkuma
    Čínská medicína využívá toto koření hlavně při problémech s játry, ale kurkuma má i silné protirakovinové účinky. Kurkumin je prospěšný jak při prevenci, tak při léčbě rakoviny. Blokuje růst nádorových buněk a brání tvorbě cév, které nádor vyživují.
  • Ženšen

    Žen-šen
    Jedna ze studií prokázala, že složka žen-šenu – prositol – má protirakovinový účinek u metastáz do lymfatických uzlin. Žen-šen také zvyšuje obranyschopnost u pacientů s rakovinou a pomáhá tělu dát se dohromady po radiologické léčbě.

Autor: red
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile