Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Jak naučit děti hravou formou, co je správné jíst?

Víte, co by vaše dítě mělo svačit?
26. srpna 2013 | 00:00
Prezentace klienta |

Kolikrát se vám už stalo, že vás děti nechtěly poslouchat při přednášce o zdravém stravování? Nedávaly pozor a ztrácely zájem? Možná by to chtělo změnu! Zkuste děti vzdělávat o správném stravování formou hry!

Konec prázdnin se kvapem blíží a vaše děti se opět vrací do školních lavic. Pro vás to znamená opět každodenní přípravu svačin a lámání si hlavy, co školákovi připravit, aby svačinu s chutí snědl a nekoupil si raději ve školním bufetu čokoládu.

Rodiče by své děti měli doma rozhodně ohledně správného stravování vzdělávat, chce to jen najít tu správnou formu výuky. Není nic jednoduššího, než pro děti připravit nejrůznější hry, aktivity a zábavné přednášky, kde si samy něco vyzkouší a problematiku si lépe zapamatují.

Díky projektu „Rama – s chutí pomáhejme školám a dětem růst“ se děti ve školách a školkách učí zábavnou formou které potraviny jsou zdravější, a které méně, maminky mohou získat tipy jak správně připravit svačinu pro školáka a zapojené školy navíc mají možnost získat 200.000,- Kč na jejich rozvoj.

Děti si vylepování do výživové pyramidy užívaly.
Autor: Markéta Vodičková

Zajeli jsme se podívat do ZŠ v Chrášťanech u Kněževse a do mateřské školky v Kostelci nad Černými lesy, abych zjistili, jak si děti s úkoly ohledně zdravého stravování poradí a samozřejmě hlavně proto, abychom se ujistili, zda je tato forma výuky baví a něco si z níc odnesou.

Jak ve škole, tak ve školce byly děti z nápadu vylepovat si samy zdravé a nezdravé potraviny, které právě sní, do výživové pyramidy, nadšeny. Několikrát jsme je přistihli polemizovat o tom, do jakého řádku ten či onen produkt patří, takže bylo znát, že o této hře opravdu přemýšlí.

Dále nám děti ukázaly slunečnice na školní zahrádce, které si vlastnoručně vypěstovaly a nyní se těší, až začnou vylupovat a mlsat zdravá semínka. Před nějakým časem si pochutnaly i na vlastních vypěstovaných ředkvičkách či hrášku. Všichny děti se shodly na tom, že jim zelenina chutnala o to více, když se o ni musely samy starat.

Vyzdělávání se formou hry děti nadchlo.
Autor: Markéta Vodičková

V neposlední řadě dbají paní učitelky na to, aby si žáci osvojili znalost ovoce a zeleniny pomocí kreslení. Ve třídě se na nástěnce vyjímalo několik velice povedených kresbiček, které jako by patřily profesionálním malířům a ne dětem ze základní školy.

Ostatní děti zase zaujala hra, při které spojovaly nejrůznější potraviny buď s prasátkem nebo kytičkou, dle toho, zda se jednalo o produkty rostinného či živočišného charakteru.

Když už jsme byli na místě, zkontrolovali jsme i svačinky, které u sebe školáci ten den měly, abychom se přece jen přesvědčili, že si děti zadané úkoly berou k srdci a že poslouchají, co jim rodiče a paní učitelky o správném stravování říkají.

Podívali jsme se, co děti ve školách a školkách standardně svačí.
Autor: Markéta Vodičková

I tady jsme byli příjemně překvapeni! Většina dětí svačí pečivo s kvalitním margarínem a šunkou, k tomu přikusují rajčátko či okurku a to je naprosto v pořádku. Pár dětí zhřešilo sušenkou či jiným sladkým keksíkem, ale to jim přece můžeme odpustit.

Více o celém projektu naleznete na: http://www.rostemeschuti.cz/