Dieta

a
b
c
č
d
e
f
g
h
ch
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
ř
s
š
t
u
v
w
x
y
z
ž

Těstovinová dieta

Těstoviny a dieta? Ano, ale musíte jich jíst málo a odpustit si smetanové nebo sýrové omáčky.
14. prosince  2014 
 13:39

Tady je určitě fér připomenout jednu moudrou pravdu. Těstoviny samy o sobě nejsou dietní jídlo a ty z bílé mouky už vůbec ne. Přesto se s jejich pomocí zhubnout dá, nicméně musíte si hodně hlídat to, kolik jich sníte. Zdravý životní styl na nich však do budoucna moc nestavte, protože cestou, jak se naměřit ideální BMI, bohužel dlouhodobě nejsou. Fígl téhle diety navíc spočívá v tom, že krom těstovin se jedí v podstatě jen samá hodně dietní jídla a navíc se hlídá celkový energetický příjem. 

Co můžete čekat: Můžete se těšit na chutná jednoduchá jídla, ale porce jsou malé, takže je to dieta hladová. Navíc těstoviny zvyšují hladinu cukru v krvi, což ale na druhou stran zajišťuje lepší náladu.

Výhody nevýhody: Určitě ji ocení ty z nás, které si neumí odpustit bílou mouku a sacharidy z ní. Na druhé straně počítejte s tím, že navzdory proklamacím budete mít hlad. Běžné semolinové těstoviny mají vysoký glykemický index, takže pokud nepoužijete celozrnné, nezasytí vás na dlouho. Bez svačinek se tedy neobejdete, ale s těmi dieta nepočítá.

Tato dieta se drží tři dny, k snídani si můžete vybrat z následujících variant:

·        1. Krajíc tmavého chleba a 2 lžíce nízkotučného tvarohu, 1 ředkvička nakrájená na kolečka a bylinky (410 kJ, 0 g tuku, 7 g bílkovin, 16 g sacharidů).

·        2. Plátek tmavého chleba, 1 lžička nízkotučného rostlinného másla a 2 lžičky marmelády podle chuti (470 kJ, 2 g tuku, 1 g bílkovin, 21 g sacharidů).

          3. 150 g jogurtu s obsahem tuku 1,5 %, 1 lžíce ovesných vloček a podle chuti náhradní sladidlo (475 kJ, 3 g tuku, 7 g bílkovin, 14 g sacharidů).

Svačinu vynecháte a k obědu a večeři si můžete zvolit některé z těstovinových jídel, např. těstoviny s kuřecím masem, lasagnová pizza nebo těstoviny s čočkou.

1. DEN

SNÍDANĚ

Podle výběru (viz tři varianty).

OBĚD

BYLINKOVÉ TĚSTOVINY

Budete potřebovat:

60 g širokých nudlí, 1 malou cibuli, 1 stroužek česneku, půl svazku petrželové natě, 1 lžíci olivového oleje, sůl, pepř, 50 g cherry rajčátek

Postup:

Těstoviny uvařte podle návodu na obalu. Cibuli nakrájejte na kostky a jemně poduste na 1 lžíci vody. Pak ji spolu s česnekem, olejem a petrželovou natí rozmixujte na jemno, osolte a opepřete. Těstoviny sceďte a smíchejte je s omáčkou. Před podáváním ještě ozdobte každou porci plátky cherry rajčat a petrželovou natí.

(1 835 kJ, 15 g tuku, 15 g bílkovin, 60 g sacharidů)

VEČEŘE

TĚSTOVINY S KUŘECÍM MASEM

Těstoviny s kuřecím masem

Autor:

Budete potřebovat:

60 g těstovin, 75 g kuřecích prsíček, 1 zelenou papriku, 1 rajče, 1 plátek ananasu (čerstvý nebo v konzervě), 1 lžíci citronové šťávy, 1 lžičku medu, 1 lžíci olivového oleje, sůl, pepř, několik salátových listů, hrst řeřichy, 1 špejli

Postup:

Těstoviny uvařte v osolené vodě podle návodu. Kuřecí prsa a ananas nakrájejte na kostky, papriku na proužky a rajče na měsíčky. Z citronové šťávy, medu, oleje, soli a pepře připravte marinádu. Nakrájené kousky namočte do marinády, napichujte je na špejli jako špízy a osmažte na troše oleje v pánvi. Těstoviny a špízy i se salátem upravte na talíř a na závěr každou porci posypejte řeřichou.

(1 995 kJ, 15 g tuku, 30 g bílkovin, 60 g sacharidů)

2. DEN

SNÍDANĚ

Podle výběru (viz tři varianty)

OBĚD

ZELENINOVÝ GULÁŠ SE ŠUNKOU

Budete potřebovat:

60 g spirálek, 1 lžíci sterilované kukuřice, 50 g konzervovaných bílých fazolí, 200 g konzervovaných rajčat, 1 zelenou papriku, 1 cibuli, 1 stroužek česneku, 40 g kuřecí šunky, 1 lžičku olivového oleje, sůl, mletou sladkou papriku, trochu chilli koření

Postup:

Těstoviny připravte podle návodu na obalu. Kukuřici, fazole a rajčata nechte okapat, ale rajčatovou šťávu nevylévejte. Papriku, cibuli a rajčata nakrájejte nadrobno a oloupaný česnek utřete. Kuřecí šunku nakrájejte a osmažte na rozpáleném oleji. Přidejte papriku, cibuli, fazole, rajčata, kukuřici, česnek a dále smažte. Potom přidejte rajčatovou šťávu a 10 minut povařte. Guláš dochuťte solí,mletou paprikou, chilli a podávejte s těstovinami.

(2 050 kJ, 20 g tuku, 20 g bílkovin, 60 g sacharidů)

VEČEŘE

LASAGNOVÁ PIZZA

Budete potřebovat:

60 g lasagní, 1 žlutou papriku, 150 g cukety, 30 g vařené šunky, tuk na vymazání pekáče, 1 vejce, 2 lžíce mléka, 3 lžíce boloňské nebo rajčatové omáčky, 1 lžíci strouhaného sýra

Postup:

Lasagne uvařte podle návodu. Papriku, cuketu a šunku nakrájejte na kostičky. Scezené lasagne rozložte do vymaštěného pekáče. Rozmíchejte vejce s mlékem, vylijte tuto směs na lasagne a nechte 10 minut v troubě při 200 °C zapéct. Potom na lasagne nalijte boloňskou omáčku, nasypejte zeleninu, šunku a sýr a ještě 15 minut zapékejte.

(2 180 kJ, 15 g tuku, 40 g bílkovin, 50 g sacharidů)

3. den

SNÍDANĚ

Podle výběru (viz tři varianty)

OBĚD

SPIRÁLKY S KUŘECÍMI JÁTRY

Spirálky s kuřecími játry

Autor:

Budete potřebovat:

60 g spirálek, 100 g kuřecích jater, sůl, pepř, 1 malý pórek, 1 červenou papriku, trošku vegety, bazalku, černé olivy

Postup:

Uvařte těstoviny podle návodu. Nakrájejte játra na proužky a osmažte je na teflonové pánvi, osolte, opepřete. Pak játra vyndejte a odložte na teplé místo. Pórek nakrájejte na tenká kolečka, papriku na proužky a smažte společně asi 4 minuty na pánvi, nakonec je posypejte vegetou. Přimíchejte spirálky a játra a podávejte s olivami a čerstvou bazalkou.

(2 000 kJ, 10 g tuku, 35 g bílkovin, 60 g sacharidů)

VEČEŘE

TĚSTOVINY S ČOČKOU

Budete potřebovat:

60 g spirálek, 1 cibuli, půl stroužku česneku, 1 pórek, 50 g vařené šunky, 30 g červené čočky, čtvrt litru zeleninového vývaru, 1 lžíci olivového oleje, 2 lžíce balzamikového octa, sůl, pepř, špetku cukru

Postup:

Těstoviny uvařte podle návodu. Cibuli nakrájejte na kostky, česnek nadrobno, pórek na proužky a šunku na kostky. Cibuli a česnek nechte zesklovatět na oleji, přidejte pórek a šunku. Potom přidejte čočku, vývar a vařte 5 až 8 minut. Přidejte trošku oleje, ocet, sůl, pepř a cukr. Nakonec směs promíchejte s těstovinami.

(2 110 kJ, 15 g tuku, 25 g bílkovin, 60 g sacharidů)


Diskuse ke článku

.