Přestaňte kouřit jednou pro vždy! Tipy které zaručeně fungují | Pro ženy | Blesk.cz

Přestaňte kouřit jednou pro vždy! Tipy které zaručeně fungují

4. října 2013 | 08:00

Nebudeme vám mazat med kolem pusy - přestat kouřit není nic snadného. Pokud jste to někdy zkoušeli, jistě víte o čem mluvíme. Když ale budete dodržovat těchto pár doporučení, bude mít váš další boj s cigaretami mnohem větší šance na úspěch.

1. Musíte opravdu chtít
Váše rodina, přátelé nebo lékař po vás chtějí, abyste přestali kouřit. Ale chcete to také vy? Pokud jenom víte že byste měli, ale ve skutečnosti dokážete vyjmenovat 20 důvodů, proč se vám nechce s cigaretami přestat, je vaše snaha předem odsouzená k neúspěchu. Abyste něco dokázali, musíte to skutečně chtít. Zapomeňte na slova jako musím, zkusím, měl bych a nastavte si myšlenky na příkaz a dost!

2. Pomalu ale jistě

Postupně a pozvolna snižujte množství vykouřených cigaret až dojdete k nule
Někomu možná funguje dokouřit poslední cigaretu a další už si nikdy nezapálit pro většinu je ale tato metoda nevhodná. Daleko účinnější je postupné snižování dávek až do úplného přestání. Pokud každý den vykouříte krabičku cigaret, jistě tu jednu oželíte. Po čtvrt roce důsledného avšak postupného snižování se budete sami divit, jak se bez cigaret snadno obejdete.

3. Nestresujte se

I když si to myslíte, cigareta vám zvládat stres ve skutečnosti nepomáhá
Spousta kuřáků se vymlouvá na to, že je cigareta uklidňuje. Když se ale se stresem dokáží vyrovnat nekuřáci, proč byste to nezvládli vy i bez těch zdraví škodlivých berliček? Skutečnost je taková, že cigareta funguje jako placebo - vy očekáváte, že vám pomůže zvládnout vypjatou situaci a na oplátku máte pocit, že to tak skutečně je. Naučte se proto přisoudit tuto magickou sílu něčemu zdravějšímu. Třeba popíjení bylinkového čaje.

4. Poproste přátele o pomoc

Poproste přátele aby vás ve vašem rozhodnutí aktivně podpořili
Ze začátku pro vás bude relativně snadné odolávat pokušení zapálit si v běžný pracovní den. Okamžikem, kdy ale spousta podlehne je návštěva baru nebo hospody. Pokud plánujete posezení s přáteli, poproste je, zda by nemohlo proběhnout v nekuřáckém podniku. Pro vás touha zapálit si nebude tak silná a vaši přátelé si klidně mohou na cigaretu odběhnout ven. Uvidíte, že nakonec i oni budou rádi, že za večer vykouřili podstatně méně cigaret, než obvykle.

5. Nebraňte se nikotinu

Přestat s kouřením může být snadnější, když víte jak na to
Nikotin, látka obsažená v tabáku, je sám o sobě poměrně neškodný. Není proto důvod, proč byste jej neměli využít při přestávání s cigaretami. V dnešní době je na trhu mnoho produktů s obsahem nikotinu - ať už se jedná o náplasti, žvýkačky, bonbóny nebo speciální inhalátory. Jejich účel je prakticky jediný, omezit abstinenční příznaky, dodat tělu dávku nikotinu, na kterou je navyklé a minimalizovat chuť na cigaretu. Pamatujte ale, že i dávky nikotinu je nutné postupně snižovat.

6. Zachovejte rituál

Elektronické cigarety nejsou sice ideální, organismu ale škodí méně než cigarety klasické
Možná při přestávání nepostrádáte nikotin, ale rituály s kouřením spojené. To že si v klidu sednete, uvaříte kávu, s nonšalantním pohybem ruky cigaretu vložíte do úst a labužnicky vyfukujete kouř. Právě pro vás by mohlo být vhodné vyměnit normální cigarety za cigaretu elektronickou. Funguje na principu vdechování vodních par s obsahem nikotinu a podle odborníků je méně škodlivá než cigarety klasické, protože neobsahuje dehet a další rakovinotvorné látky.

7. Když vás honí mlsná

Přesvěčte tělo, že chuť na cigaretu je vlastně chuť na čokoládu
Máte na cigaretu prostě chuť? Zkuste ji postupně přeměnit v chuť na něco jiného, klidně i na čokoládu. Vybírejte kvalitní, s vysokým procentem kakaa a nesnězte ji na posezení. Kdykoliv budete mít chuť si zapálit, pomalu rozpusťte v ústech jeden dílek čokolády. Tělo si postupně navykne, že chuť na cigaretu je teď už vlastně chuť na čokoládu. A abyste neměli strach že přiberete, běžte si dvakrát do týdne zaběhat. Bez cigaret vám to půjde mnohem líp.