Čím nahradit cukr? Zkuste 7 přírodních sladidel | Pro ženy | Blesk.cz

Čím nahradit cukr? Zkuste 7 přírodních sladidel

  • Vyměňte cukr za zdravější sladidla z přírody.
    21. srpna 2013 | 09:54

    Sněhobílý rafinovaný cukr, který má každý z nás v kuchyni, nedodává tělu žádné potřebné látky, ale jen kalorie. Zkuste jej vyměnit za zdravější, chutnější a často i sladší přírodní sladidla.

  • Med


    Med
    Med je báječná náhražka cukru, a to jak do čaje nebo kávy, tak i na pečení a vaření. Med je sladší než cukr, takže jej budete k doslazení potřebovat mnohem méně a navíc jeho charakteristická vůně dodává pokrmům exotický nádech. Obsahuje také antioxidanty a polyfenoly, které působí protizánětlivě a posilují imunitní systém.
  • Javorový sirup


    Javorový sirup
    Stejně jako med je i javorový sirup mnohem sladší než cukr, takže pokud jej budete používat, nemusíte se bát o svou figuru. Jeho výhodou ale není jen sladká chuť, ale také velké množství minerálů, které jsou pro lidské tělo důležité. Patří sem například mangan, který vytváří buněčnou energii. Napadne vás, že javorový sirup patří jen na vafle nebo palačinky? Osladit si s ním můžete čaj nebo kávu, ale i jej použít do sladkých pokrmů.
  • Strouhaná mrkev


    Strouhaná mrkev
    Nedivte se. Čerstvá mrkev je přirozeně sladká, takže i když neobsahuje velké množství cukru, báječně s ní dosladíte například koláč nebo jiné sladké pokrmy nebo omáčky. Jako bonus si s ní dodáte také draslík, vitamín A, hořčík a v neposlední řadě vlákninu.
  • Pomerančový džus


    Pomerančový džus
    Vynikajícím sladidlem je také pomerančová šťáva, která obsahuje velké množství fruktózy. Navíc v ní najdete antioxidanty, vitamíny a minerály, které byste v obyčejném cukru hledali marně. Pomerančovou šťávu můžete použít do čaje, k pečení i vaření a nemusíte se bát, že byste přibrali, jen musíte v receptech maličko poupravit množství tekutin.
  • Stévie


    Stévie je zdravá varinta cukru. Už jste o ní slyšeli?
    Přírodní sladidlo, které je až 300x sladší než cukr a je téměř bez kalorií, používali už staré mexické a jihoamerické kultury, moderní svět ji ale objevil až teprve nedávno. Toto sladidlo, které si můžete buď vypěstovat doma, nebo si ho pořídit ve formě krystalků, je vhodné i pro diabetiky a nekazí se po něm zuby. Použít ho můžete stejně jako cukr, jen si dejte pozor, abyste nepřesladili.
  • Datle


    Datle
    Sladké plody v sobě mají tolik přírodního cukru, že může tvořit až jejich dvě třetiny. Jsou tedy ideálním sladidlem a exotickým dochucovadlem zákusků, omáček i slaných pokrmů. Můžete je používat jen pokrájené, nebo ve formě pasty, která se krásně spojí s ostatními ingrediencemi. Mají nejen skvělou chuť, ale také vysoký obsah vlákniny, železa i hořčíku.
  • Kokosový cukr


    Kokosový cukr
    Vysoce výživný kokosový cukr se vyrábí ze zkaramelizovaného nektaru kokosových květů v Indonésii a jedním z nejlepších přírodních sladidel s nízkým glykemickým indexem. Pro svou karamelovou chuť se nehodí do každého pokrmu, ale čaj, kávu nebo zákusky s ním budou chutnat skvěle.

Diskuse ke článku
.