Deset nejdůležitějších rad proti stárnutí | Pro ženy | Blesk.cz

Deset nejdůležitějších rad proti stárnutí

31. srpna 2010 | 16:27

Stárnout pomaleji chce každý. Jak zmírnit čas? Vyzkoušejte deset rad, které sestavili odborníci. Pokud se jimi budete řídit svědomitě, tělo i mysl zůstanou déle vitální a mladé.

1. Protizánětlivá dieta

Zánět znamená vždycky stárnutí. Protizánětlivá dieta zmenšuje riziko skrytého zánětu a přispívá tedy k dlouhověkosti. Obsahuje nejvíc zeleniny, dále ovoce a bílkoviny s nízkým obsahem tuku. Zahrnuje užívání rybího tuku, olivového oleje a především cereálií. NEOBSAHUJE bílou mouku ani rafinovaný cukr.

2. Doplnění antioxidantů

Posilujte svoji imunitu příjmem dostatečného množství vitaminů a minerálů tak, abyste byli chránění hlavně v rizikovém období před chřipkou, rýmou nebo nachlazením. Dopřejte tělu antioxidanty – tedy látky, které dokážou neutralizovat volné radikály v lidském těle a chrání nás před chorobami. Zkuste vitaminy C a E, extrakt ze zeleného čaje, betakaroten, koenzym Q10, zinek, selen a rybí olej.

Autor: 

3. Dodržování pitného režimu

Základem je vypít přinejmenším dva litry čisté vody denně. Příjem alkoholu je vhodné omezit na 1 až 2 sklenky vína nebo 0,5 litru piva denně. Nejzdravější voda je neperlivá.

4. Omezení stresu

Je velmi důležité myslet na sebe a dělat si radost. Vyčleňte si aspoň jeden den v týdnu, kdy se budete věnovat hlavně sami sobě!

5. Dostatek spánku

Zdravý spánek je nejdůležitější zdroj regenerace našeho těla. Během něj se produkuje celá řada hormonů, enzymů a podobně. Naše tělo vyrábí také hormon spánku – melatonin. Ten jako přirozený antioxidant posiluje naši imunitu a chrání nás před onemocněním. V dospělosti se tvoří právě jen během spánku. Když spíte aspoň osm hodin, je to pro tělo lék.

Postelovými radovánkami, zdravým jídelníčkem a sportem si prodloužíte život
Postelovými radovánkami, zdravým jídelníčkem a sportem si prodloužíte život
Autor: scom

6. Hodně přátel

Kontakt s jinými lidmi, kultura, společné zážitky, to vše prodlužuje život.

7. Pobyt na čistém vzduchu

Když máte volno, využijte ho k pobytu v přírodě, v čistém prostředí lesa nebo na horách. Vaše plíce a pleť si to zaslouží.

8. Co nejvíce pohybu

Zkuste každý den vyrazit na pěší túru – tak tři kilometry nebo alespoň 30 minut svižnější chůze přispívá k dobré náladě, udržení kondice a správné váhy.

S maminkou je neskutečná legrace
S maminkou je neskutečná legrace
Autor: ilustrační foto: SHUTTERSTOCK.COM

9. Pozitivní myšlení

Žijte pozitivními okamžiky – každý den vám přinese něco hezkého. Stačí jen ubrat na rychlosti, dívat se a vnímat. Nebraňte se přirozenému smíchu. Studie prováděné s nejdéle žijícími lidmi potvrdily, že jsou nesmírně optimističtí a umí si užívat života.

10. Láska a doteky

Obojí má léčivé účinky!

Autor: Silvie Risová, amp