Přírodní antidepresiva: Co vám pomůže od stavu úzkosti? | Pro ženy | Blesk.cz

Přírodní antidepresiva: Co vám pomůže od stavu úzkosti?

  • Dříve, než sáhnete po lécích, zkuste přírodní medicínu.
    25. července 2016 | 06:00

    Než sáhnete po pilulce, která zabrala kolegyni nebo vaší matce, zkuste se rozhlédnout kolem sebeNěkteré bylinky mají schopnost – podobně jako syntetické léky – doplňovat nedostatek tzv. neurotransmiterů v mozku, což jsou látky, které přenášejí vzruchy v nervové soustavě. Jedná se především o serotonin, dopamin a noradrenalin. Nedostatek těchto látek se projevuje právě stavy sklíčenosti, smutku, úzkostmi nebo depresemi. Po kterých bylinkách sáhnout?

  • Královská bazalka

    Bazalkový olej
    Obsahuje silice, které jsou jednou z nejúčinnějších přírodních látek ovlivňujících naši nervovou soustavu. Éterický bazalkový olej pomáhá snižovat stres, pocity úzkosti, celkově zlepšuje náladu a vyvolává pocity pohody. Výhodou je, že v květináči se dá pěstovat celý rok.
  • Prastarý kozlík

    Kozlík lékařský
    Kozlík lékařský (valeriána) je jednou z nejstarších rostlin, které lidé kdy proti depresím používali. Jeho léčebná historie sahá až do starověku. Má sedativní účinky, pomáhá proti strachu a navozuje lepší spánek. Také snižuje tlak. Je vhodný v obdobích stresu a pomáhá mírnit psychické potíže během menopauzy a andropauzy.
  • Prvosenka na neklid

    Petrklíč, primula
    O tom, že prvosenka (lidově petrklíč) dokáže dobře pomáhat při stavech podráždění, neklidu i proti depresím, neví každý. Z květů se vaří čaj, který se dá pít i dlouhodobě. Dokáže příjemně uvolnit hlavu, takže se doporučuje i v období premenstruačního syndromu.
  • Šafrán zabere rychle

    Šafrán
    Vzácný šafrán znali jako lék proti depresím už staří Peršané. Dokáže zvyšovat hladinu serotoninu. Nástup účinku je při pravidelném užívání poměrně rychlý.
  • Na třezalku pozor!

    Třezalka tečkovaná
    Mezi nejznámější a zároveň nejúčinnější byliny s antidepresivním účinkem patří třezalka tečkovaná. Při jejím užívání není vhodné vystavovat se slunci (můžou vznikat vyrážky), někdo může mít zažívací potíže, nechutenství, závratě, vyšší krevní tlak. Ženám snižuje účinnost hormonální antikoncepce a neměla by se užívat s léky na nemoci srdce a cév nebo s medikamenty, které potlačují imunitu. Na druhou stranu je ale velmi účinná.
  • Rybí olej

    I rybí olej vám může pomoct proti špatné náladě.
    Mořské ryby obsahují omega-3 mastné kyseliny. Výzkumy prokázaly, že lidé s depresí mají často nedostatek právě těchto kyselin. Účastníci studie z roku 2002, která byla zaznamenána v archivech všeobecné psychiatrie, užívali každodenně jeden gram rybího oleje a dostavila se padesátiprocentní úleva od příznaků, jako jsou úzkost, smutek nebo sebevražedné myšlenky.
  • Vločky na pohodu

    Dobré müsli poznáte podle ovesných vloček, které by měly být jeho základem.
    Ovesné vločky mají v sobě taky hodně vitaminů skupiny B a také kyselinu pantothenovou a listovou. Oves navíc pomáhá tlumit výkyvy hladiny krevního cukru, které jsou často příčinou trudnomyslnosti a smutné nálady.
  • V nouzi banán

    ..
    Zralé banány pomáhají při vývoji buněk a podporují kondici celého nervového systému, tedy i dobrou činnost mozku. Tlumí nejen depresi, ale i krátkodobý stres a podrážděnost.

Autor: red
Diskuse ke článku
.