Princezna na hrášku: Poradíme vám, jak usnout i bez prášků!

  • Také si občas přijdete jako princezna na hrášku?
    7. ledna 2016 | 06:00

    Je to daň za to, že žijeme jako tryskáče, které přes den létají nadzvukovou rychlostí, a když přijde noc, nestihnou v klidu přistát a tiše spočinout v hangáru. Pohodlným a rychlým řešením je vzít si prášek na spaní. Pilule však můžou být dobrými sluhy, ale také velmi špatnými pány. Vyzkoušejte tedy přírodní cestu, jak se rychle odebrat do říše snů!

  • Let v horkovzdušném balonu

    ....
    Mnoha lidem pomáhá představa, že letí nocí v horkovzdušném balonu. Plují nad zeměkoulí a dívají se dolů, kde tu a tam svítí světýlko. Brzy se dostaví pocit, že je nic netíží, uvolní se a usnou. Podle lékařů, kteří se zabývají psychosomatikou, je právě pocit, že si člověk může dovolit vše, co jej potkalo přes den nebo jej čeká zítra, pustit a nechat to být, pro rychlé usnutí a kvalitní spánek zásadní. Co ještě může zabrat?
  • V šest večer v rýži

    Dejte si před spaním jasmínovou rýži, pomůže vám usnout za polovinu kratší dobu.
    Vědci z Univerzity v Sydney v Novém Jižním Walesu zjistili, že sní-li člověk čtyři hodiny před spaním jídlo s vysokým podílem složitých sacharidů – v této studii šlo o jasmínovou rýži – může čas potřebný k usnutí zkrátit o polovinu.
  • Přivoňte si

    Levandule
    Nasajte vůni levandule. Uklidňující vůně levandulového éterického oleje rozprášená na polštář pomůže zklidnit vyčerpanou mysl po náročném dni.
  • Teplé ponožky

    Vezměte si před spaním teplé ponožky.
    Odborníci přesně nevědí proč, ale prokázalo se, že spánku také pomáhá, spíme-li v teplých ponožkách. Jedno možné vysvětlení zní, že zahřátím nohou poklesne celková teplota těla.
  • Svatá hodinka

    ...
    Hodinu před spaním potřebujeme k tomu, abychom zpomalili, a tělo se tak nastavilo na spánek. Bohužel místo toho pracujeme. Obzvláště ženy. Až 60 procent z nich do poslední minuty vytírá, žehlí nebo uklízí, další jsou připojeny k internetu.
  • Deníček na trápení

    Vše si pořádně plánujte. Nejen schůzky, ale také klidně jídlo, nebo dny, kdy budete cvičit.
    Psychologové doporučují dát si k posteli deníček na trampoty. Když nemůžete usnout nebo se v noci vzbudíte a začnete v hlavě přemílat nejrůznější starosti, zapište si do deníku všechno, co vás trápí, a v ideálním případě i poznámku, jak problém případně vyřešit. Pak deník zavřete, dejte ho na noční stolek, zhasněte a jděte zase spát. Starosti počkají do rána.
  • Kapky na nervy

    Kozlík lékařský
    Kozlík patří k nejoblíbenějším bylinám přírodního léčitelství. Obsahuje látky (valepotriáty a terpeny), které mají sedativní účinky. Pozitivně tak působí při nespavosti, nervovém vyčerpání a neurózách (i těch žaludečních). Přispívá k duševnímu zdraví a navozuje klid při stresu. Navíc podporuje kognitivní funkce – tedy paměť a soustředění se.

Autor: rie
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile