Návyky, které škodí tělu jako kouření a můžou vést i k rakovině! | Pro ženy | Blesk.cz

Návyky, které škodí tělu jako kouření a můžou vést i k rakovině!

  • Jedním z každodenních neduhů, které jsou pro vaše zdraví nebezpečné, je nedostatek spánku.
    15. října 2015 | 06:00

    Nekouříte, cvičíte, a přesto si huntujete tělo stejně, jako kdybyste si občas zapálili. Nejde ani o pití alkoholu, který vám dlouhověkost rozhodně nezařídí. Jsou to každodenní návyky, které děláme, aniž by nám docházelo, že mohou našemu zdraví jakkoliv škodit. O jaké jde?

  • Celý den sedíte

    V kanceláři vás v horku snadno přepadne únava. Zatočtš s ní!
    I když se zdá, že zatímco sedíte, ve vašem těle se nic zásadního neděje, můžete si zadělávat na průšvih. A je jedno, jestli sedíte v kanceláři nebo v autě. Podle Health Services Cancer Care může být nedostatek pohybu jednou z příčin rozvoje rakovinových onemocnění. Převážně těch tlustého střeva, prsou nebo prostaty. Přitom by bohatě stačilo, kdybyste si v práci dělali pravidelné přestávky, během kterých byste se trochu rozhýbali. A jen co přijdete domů, zmobilizujte veškeré síly a jděte se na chvilku projít, alespoň obejít blok, nebo proveďte krátký úklid. Stačí utřít prach nebo třeba naplnit pračku a rozvěsit prádlo.  
  • Jíte příliš mnoho uzenin

    ...
    Dobře, všichni víme, že uzeniny nejsou úplně tím nejzdravějším, co bychom mohli jíst... Ale většinou na to pohlížíme spíše z hlediska váhy, viscerálního tuku, který se nám ukládá v oblasti břicha, a vysokého cholesterolu. Jenže pravidelná konzumace těchto živočišných tuků vás posouvá opět o krok blíže riziku rakoviny, konkrétně karcinomu tlustého střeva nebo konečníku. "Existuje jednoznačná spojitost mezi rakovinou tlustého střeva, stravou a pitím alkoholu. Důležité je zmenšit množství tuků, které konzumujeme," upozorňuje Kateřina Janovská, předsedkyně Národní sítě podpory zdraví. Naopak byste se měli snažit jíst dostatek vlákniny, bílkovin a ovoce a zeleniny, které utvoří ve střevech zdravou mikroflóru.
    Rakovinu tlustého střeva má český národ dědičnou. Můžou za ni hlavně pivo a uzeniny • VIDEO: Adam Balažovič
  • Používáte špatný olej na vaření

    Při smažení s rostlinným olejem se mohou uvolňovat uhlohydráty.
    Jedna americká studie shledala rizikovým dokonce i vaření s rostlinným olejem. Tedy ne že by olej sám o sobě měl v sobě škodlivé látky, ale údajně se z něj uvolňují během smažení a pronikají do ovzduší. Konkrétně jde o podobné látky, které jsou obsaženy i v cigaretovém kouři. Podle serveru Prevention.com prý tyto zplodiny, které vznikají při smažení s rostlinným olejem, mohou zapříčinit časté záněty horních cest dýchacích. Proto je dobré připravovat stravu s jinými oleji.
  • Pijete sladké nápoje

    ...
    Každý máme svou závislost. A zatímco někteří z nás si nedovedou představit den bez toho, aby si zapálili cigaretu, jiní zase nedokážou odolat tomu, dát si colu nebo jiný slazený nápoj. A to alespoň půllitr denně. Jenže toto pravidelné pití zvyšuje riziko onemocnění srdce a cév, a to i v případě, kdy nemáte nadváhu. Mohli byste se tak propít třeba k vysokému cholesterolu nebo vysokému krevnímu tlaku. Zkuste si vyrábět doma limonády sami, s omezeným množstvím cukru, nebo jejich konzumaci zásadně omezte.
  • Spíte málo

    spánek
    Pokud si myslíte, že vám stačí denně pouze pár hodin spánku, tak jste na omylu. I když se cítíte odpočatí a jste schopni normálně fungovat, vaše tělo vám to nezapomene. Ti, kdo spí pravidelně šest a méně hodin denně, jsou vystaveni většímu riziku vysokého tlaku, mrtvice, infarktu a řadě dalších vážných onemocnění. Proto si do svého diáře prostě naplánujte několik hodin spánku denně navíc. A pokud máte pocit, že nepotřebujete denně více než třeba pět hodin v posteli, pak zvažte, zda není něco v nepořádku, a navštivte lékaře. 

Diskuse ke článku
.