Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

10 rad, jak přežít podzim ve zdraví a bez depresí

  • Nejen psychickému, ale i fyzickému zdraví prospěje trocha legrace a objetí.
    13. října 2015 | 06:00

    Při každém drobném výkyvu počasí naříkáte, zatímco vaše kamarádka je pořád v pohodě? Možná dělá pro zdraví a duševní pohodu něco, co vám uniká. Je to snazší, než si myslíte. 

  • Družte se

    Vyrazit s kamarádkou na dovolenou je výhra v loterii.
    Řada studií potvrdila, že lidé, kteří udržují přátelské vztahy a zapojují se více do sociálního života, jsou zdravější než ti, kteří žijí izolovaně. Takže kdy naposledy jste si zašla s kamarádkou na kafe nebo zavolala mámě?
  • Smějte se

    ...
    Neberte život pořád tak vážně, občas se upřímně zasmějte. Smích pomáhá odbourávat stresové hormony a uvolňuje endorfiny, které odplavují starosti a stres. A ten, jak známo, způsobuje řadu nepříjemných chorob od banálních až po ty vážné.
  • Spánek odhání špeky

    ...
    Vydatný spánek je receptem nejen na krásu, ale i na zdraví. Ovlivňuje naši imunitu, paměť, metabolismus i schopnost se učit. Jeho nedostatek způsobuje zvýšení hladiny kortizolu, stresového hormonu, který má na svědomí to, že se nám v těle ukládají tuky víc, než je nutné.
  • Poskočte si

    Nemusíte uběhnout rovnou maraton, ale proběhnout byste se mohla.
    Nemusíte si rovnou zaběhnout maraton, i samotná chůze je dobrá. Popoběhněte si alespoň kousek třeba na procházce se psem. I pár metrů vám oběma udělá radost. A pokud víte, že vy samotná se k pohybu úplně nedokopete, spojte síly třeba s kamarádkou. Během procházky si můžete pěkně popovídat.
  • Objímejte se

    Jednoduché objetí vám zlepší náladu na celý den.
    Při objímání se uvolňuje hormon oxytocin, který může nejen za naši dobrou náladu, ale i pomáhá snižovat hladiny stresových hormonů. Budete se tedy cítit lépe, a navíc je to opravdu moc příjemné!
  • Balancujte

    Balancovat nemusíte pouze na jedné noze.
    Ať už se to týká jídla, sportu nebo třeba tělesné hmotnosti, nic se nemá přehánět. Výkyvy, ať už na jednu nebo na druhou stranu, zdraví dlouhodobě poškozují. Je lepší být "průměrák", který se drží uprostřed proudu.
  • Hrajte si

    ...
    Kdo si hraje, nezlobí a také méně stůně. Hravé aktivity nás totiž zbavují stresu, podporují naši mozkovou činnost, umožňují nám společenské kontakty a dodávají životní energii. Snažte se proto občas i z běžných životních situací udělat hru a povinnosti si zpříjemnit. Vnitřně se vám uleví a budete se cítit mnohem lépe.
  • Mějte plán

    Vše si pořádně plánujte. Nejen schůzky, ale také klidně jídlo, nebo dny, kdy budete cvičit.
    Kromě schůzek a úkolů si večer promyslete, jaký máte druhý den program, co a kde budete jíst a jakou radost si můžete udělat. Pokud se snažíte zhubnout, je dobré si naplánovat jídelníček detailně, půjde vám to pak lépe.
  • Vychutnávejte

    Mlsejte čokoládu beztrestně
    Vyrazte na farmářské trhy a kupte si tam kousek čerstvého sýra nebo třeba rajčata. Garantujeme, že vám tělo poděkuje. Pokud ze svého jídelníčku vyškrtnete instantní potraviny a zařadíte do něj ty kvalitní, čerstvé a hlavně dobré, pochutnáte si a vyhnete se kilům navíc i řadě zdravotních potíží.
  • Zavlažujte

    Pití vody vám může pomoct zhubnout
    Jasně, slyšíte to pořád, ale kolik jste dneska vypila vody? Určitě to minimálně občas flákáte. A to je chyba. Hydratace nám pomáhá udržet se ve stavu bdělosti lépe než káva, detoxikuje organismus, kočíruje nezkrotné chutě a hlad a na pokožku působí lépe než kdejaký luxusní krém.

Diskuse ke článku
.