Zapomeňte na to, že je víno zdravé. Co dalšího už také neplatí? | Pro ženy | Blesk.cz

Zapomeňte na to, že je víno zdravé. Co dalšího už také neplatí?

  • Pití vína rozhodně uvolňuje napětí a přispívá k příjemné náladě. S kladným vlivem na srdce a jeho kondici to ale asi tak slavné nebude.
    13. března 2015 | 06:00

    Milujete víno? A s chutí ho pijete o to více, že se roky mluví o tom, že je vlastně, pokud to s ním člověk nepřehání, zdravé? Bohužel, nové vědecké studie to nepotvrdily – pití vína podle nich srdci či kostem nesvědčí o nic víc, než když si dáte sklenici vody. Mimochodem, ani s jejím pitím se to nemá přehánět. Poslední dobou padla i jiná tvrzení – třeba to o tom, že vejce škodí, u těch je to naštěstí přesně naopak. Zdá se také, že ani sůl není tak škodlivá. 

  • Víno není tak zdravé, jak jsme doufali

    Být singl je fajn, ale občas si musíte zvyknout na nové situace.
    Dlouho se tvrdilo, že víno je zdravé, a to jak červené, tak bílé. S tím, že to červené svědčí zejména srdci a cévám, zatímco bílé mělo mít pozitivní vliv na hustotu, a tím pádem i pevnost kostí. Bohužel, asi to není pravda. Přinejmenším pokud jde o teorii, že víno chrání srdce – zdá se, že jediný, u koho to jakžtakž platí, jsou ženy starší 60 let. Britská studie zveřejněná v časopise British Medical Journal ukázala, že lidé, kteří občas pijí víno, trpí úplně stejnými neduhy jako ti, kdo ho nepijí. A co hůř, další studie, tentokrát švédská, prokázala, že kdo pije jen trochu více než malé množství, je ohrožen mrtvicí.  

  • Kakaové boby obsahují zdravé látky, čokoláda bohužel nikoli

    ...
    S tím, že čokoláda je spíše pamlsek než zdravé jídlo, je člověk ochoten se smířit. Ale když se čas od času objevily zprávy o tom, že je přece jen zdravá, potěšilo to. Bohužel to asi není pravda. Web zdravotnickýdeník.cz teď přinesl informaci pocházející od vědců z Výzkumného centra Alzheimerovy choroby na Kolumbijské univerzitě v New Yorku, podle níž jsou prospěšné látky v kakaových bobech, ale při přípravě čokolády se nenávratně zničí. Jmenují se flavanoly a prospívají cévám a mozku, konkrétně paměti. 

  • S pitím vody to nemá smysl přehánět

    Jestli vaše tělo zadržuje více vody, než by mělo, měli byste zásadně omezit sůl a cukry.
    Není to tak dávno, co se jako vyvrhel mohl cítit každý, kdo do sebe denně nedostal alespoň tři litry vody, či ten, kdo vyrážel do města či na krátkou procházku, a přitom s sebou nevláčel alespoň malou lahev s pitím. Lékaři však tvrdí, že pro mnoho lidí se z neustálého upíjení stal zlozvyk, který nemá se zdravím nic společného, a že pokud někdo vypije denně čtyři až pět litrů tekutin, aniž by je zase vypotil v horku nebo při námaze, přetěžuje si ledviny. Navíc se do denního příjmu tekutin mají počítat polévky, čaj i káva. 

  • Sláva, vajíčka jsou zase na výsluní

    ...
    Není tak dávno doba, kdy se zvláště u lidí se zvýšenou hladinou cholesterolu v krvi doporučovalo, aby jedli nejvýše jedno dvě vejce týdně. Dneska se naopak právě vejce považují za skvělý zdroj bílkovin a takzvaně "hodného" neboli HDL cholesterolu, který naše tělo potřebuje. Žloutek kromě toho obsahuje lecitin, který pomáhá tělu hospodařit právě s cholesterolem. Britští a američtí vědci se ve svých studiích navíc shodli na tom, že cholesterol riziko infarktu nezvyšuje, vadí zvýšený příjem tuku jako takového. 

  • Sůl, které není třeba se zase tolik bát

    Češi konzumují až třikrát více soli, než je zdraví prospěšné
    Změny týkající se soli jsou ještě poměrně nové, a proto jsou lékaři spíše opatrní a drží se doporučení, že by se to s ní nemělo přehánět. Nicméně se zdá, že bude potřeba přehodnotit tvrzení o tom, že přemíra soli zvyšuje krevní tlak, a tím pádem stoupá riziko infarktu a mrtvice. Renomovaný zámořský časopis JAMA totiž přinesl studii o tom, že sůl tlak nezvyšuje, kromě toho se objevily další menší odborné zprávy o tom, že lidé, kteří to se solením přehánějí, nemají s tlakem větší problémy než ti, kdo solí málo. 

Diskuse ke článku
.