Menstruační křeče? Zbavte se jich doma v klidu, bez léků! | Pro ženy | Blesk.cz

Menstruační křeče? Zbavte se jich doma v klidu, bez léků!

  • Máte menstruační křeče? Nemusíte hned sahat po lécích.
    2. prosince 2014 | 06:00

    Menstruační bolesti a křeče v břiše dovedou znepříjemnit den každé z nás. Ovšem cpát do sebe prášky, kdykoliv nás jen píchne v podbřišku, daleko bychom nedošly. Hlavně bychom brzy místo menstruačních bolestí mohly trpět spíše zažívacími problémy a nemocnými játry. Zkuste nejdřív mírnější cestu léčby svépomocí.

  • Horká sprcha

    V době menstruace bychom se měly horké koupeli spíše vyhnout, přitom teplo je na bolesti břicha při měsíčkách tak dobré! Horká voda totiž rozproudí krev, která se tak dostane i do pánevní oblasti, a pomůže tak uvolnit svaly, jež mohou způsobovat bolestivé křeče. Místo dlouhého naložení se do vany si tak dejte alespoň dlouhou sprchu a nebojte se pořádně si přitopit horkou vodou! Když pak setrváte chvíli v koupelně plné horké páry, uvidíte, jak se vám za chvíli uleví! 
    Dejte si při menstruační bolesti pořádnou horkou sprchu!
  • Zateplete se

    Je jasné, že z té koupelny musíte jednou vylézt, i když tedy žádná sláva, že? Pokud bolesti nepřestaly nebo jste neměla  čas dát si horkou sprchu, zabalte si svůj podbřišek do tepla. Jestliže se nechystáte nikam ven, stačí vzít nahřátý ručník nebo deku a obalte si s ní bedra a bříško. Důležité je zůstat v teple!
    http://prozeny.blesk.cz/kategorie/4745/domaci-lekar
    Zabalte si záda do tepla a bolesti přejdou.
  • Dejte si do těla

    ss
    Ano, sice se nám při menstruaci nechce příliš hýbat a nejraději bychom se zabalily do peřiny, pojídaly čokoládu a fňukaly, jak nám není dobře, ale to nám moc nepomůže. Raději se seberte a jděte si zaběhat, projít se nebo si dejte do těla ve fitness centru. Prostě se snažte, aby se vám vyplavilo co nejvíce endorfinů. Ty totiž působí na receptory bolesti a snaží se je trochu utlumit. Ženám, které na toto trpí, se doporučuje začít cvičit už týden před začátkem menstruace. Tím se posílí svaly, které poté nebudou tolik náchylné ke křečím.
  • Upravte si jídelníček

    To, co jíme, se samozřejmě odráží ve všech sférách našeho života. Jestliže se stále nemůžete při menstruaci zbavit křečí v břiše, zvažte, zda máte v jídelníčku zastoupeny všechny důležité vitaminy a minerály, které jsou potřeba. Například hořčík a vápník. Ty snižují bolesti svalů a zmírňují všechny příznaky, které menstruaci doprovází. Rozhodně by vám v jídelníčku neměly chybět mléko, omega-3 mastné kyseliny a zdravé tuky.
    losos
  • Zapomeňte na chvíli na kávu

    Je to těžké, zvláště, pokud si bez šálku kávy nedovedete představit začátek dne. Ale kofein vám během těžkého týdne nepomůže, naopak. Má totiž povzbuzující účinky, takže může bolest znásobit. Svůj oblíbený nápoj vynechte i proto, že kofein dráždí sliznici trávicího ústrojí. Jestliže si bez černého nápoje svůj den neumíte představit, nahraďte kávu meltou.
    Káva může zhoršit bolestivé křeče během menstruace.
  • Popíjejte čaj se zázvorem

    Konzumace jakékoliv teplé tekutiny může trochu zmírnit křeče, ale v tomto případě je hlavní kouzlo v samotném zázvoru. Mimo jiné také uvolňuje napětí v děloze a snaží se zabránit křečím. Navíc poslouží také jako posilovač imunity, což se v těchto měsících skutečně hodí! Nebojte se tedy užívat tento léčivý kořen preventivně, předejdete tím spoustě zdravotních problémů. 
    Nastrouhaný zázvor pomáhá od chřipky a nachlazení.
  • Relaxujte!

    Jasně, je mnohem jednodušší to říct než provést. Ale ve chvíli, kdy skoncujeme se stresem, i křeče pominou. Dopřejte si dostatek spánku a odpočinku. Zkuste také uvolňující masáže nebo jógu. Prostě relaxujte! Může to být s oblíbenou knížkou, na pokecu s kamarádkou nebo třeba při dlouhé procházce. Ve chvíli, kdy se oprostíte od nepříjemností, které se vám odehrávají v podbřišku, uleví se vám. 
    ...

Diskuse ke článku
.