Jak zvládnout cestu autem: Snadné cviky pro řidiče i spolujezdce | Pro ženy | Blesk.cz

Jak zvládnout cestu autem: Snadné cviky pro řidiče i spolujezdce

20. června 2014 | 10:00

Stále více lidí vyráží na dovolenou autem. Ať už jste řidič, nebo se jen necháte vézt, bude pro vás cesta více než namáhavá. Proto je důležité si ji zpříjemnit a čas od času si také trochu procvičit zatuhlé svaly.

Jak pohodlně cestovat

Aby vás během cestování co nejméně bolela záda, je důležité si správně nastavit opěrky hlavy, právě ony totiž ovlivňují pohodlí horních končetin a dokáží odlehčit šíjovým a ramenním svalům. Správně nastavit byste si také měli výšku sedadla tak, aby kolena svírala s kyčlemi pravý úhel. Abyste během cesty ulevili svým bedrům, pořiďte si do auta tzv. Overball, malý nafukovací míček, který si vložíte za záda a díky němu budete sedět rovně, nebudete se v bedrech prohýbat a tím zbytečně namáhat tuto část zad. Cestujete-li na dlouhé vzdálenosti, je dobré každých 90 minut zastavit a trochu se protáhnout, ulevit nejen zádům, ale také nohám a krčním a šíjovým svalům.

protahování šíje
Protáhněte se během cestování

Řidiči si během cesty příliš nezacvičí, přesto by kdykoli zastaví na semaforech nebo v zácpě, měli provést alespoň jednoduché kroužení hlavou, které uvolní zatuhlý krk. Stejně tak je dobré otáčet pomalu hlavu na jednu a druhou stranu, její jemné úklony napravo i nalevo, kdy si hlavu ještě jemně přitáhnete rukou. Stejně tak je dobré zakroužit několikrát rameny a uvolnit si je tak.

Ti, kdo jedou jako spolujezdci to mají s protahováním během jízdy o něco snazší. Pánevním svalům a bedrům ulevíte tak, že si mezi stehna vložíte plastovou lahev s vodou a jemně ji budete stlačovat stehny. Vždy napočítejte do deseti a zase povolte. Opakujte 10x.

Zádům ulevíte tak, že zkřížíte ruce za hlavou a pomalu budete hlavu sklánět ke kolenům. Vydržte než napočítáte do deseti a zase se pomalu narovnávejte. Opakujte 10x.

Protahování
Když zastavíte

Jakmile zastavíte, vylezte z auta a protáhněte si dolní končetiny, tak, že si budete postupně stoupat na špičky a na paty. Díky tomu rozpumpujete tok krve v dolních končetinách a tím dojde k lepšímu okysličení plic. Druhým cvikem, který byste neměli opomíjet, je kroužení nohou v kotníku a koleni, které pomalu provádějte na jednu i na druhou stranu. Uvolníte tím ztuhlost.

Dalším jednoduchým cvikem, který tentokrát uvolní ztuhlá záda. Stoupněte si rovně, nohy rozkročte na šíři ramen a pomalu se předklánějte. Horní končetiny nechte volně svěšené dolů a hlavu spusťte mezi ramena a zhluboka dýchejte. Pomalu se zase vracejte do výchozí pozice a opakujte 10x.

Důležité je také procvičit ruce, uvolnit předloktí, ramena i zápěstí, která hlavně řidiči hodně namáhají. Upažte a začněte pomalu kroužit zápěstím nejprve na jednu a poté na druhou stranu. Přejděte na kroužení v loktech a nakonec celými pažemi v ramenou. Ruce nechte upažené střídavě zatínejte a povolujte pěst, což uvolní ztuhlé prsty.