Zdravá mikulášská nadílka pro děti: Nezapomeňte na ovoce a ořechy | Pro ženy | Blesk.cz

Zdravá mikulášská nadílka pro děti: Nezapomeňte na ovoce a ořechy

4. prosince 2013 | 14:20

Zítra bude městem chodit Mikuláš a nadělovat dětem do punčochy sladkosti a laskominy. Jak by měla vypadat mikulášská nadílka, aby z ní obdarovaní měli radost a přitom byla zdravá a chutná? V první řadě se místo na kvantitu zaměřte na kvalitu.

Je pravda, že děti spíše hledí na množství, velikost a barvy, než na to, zda jsou cukrovinky zdravé nebo ne, i přesto byste ale měli především myslet na jejich zdraví. Do punčochy jim proto místo nekvalitních cukrovinek za pár korun, nasypte kvalitní čokoládu, ovoce a oříšky. Za kvalitní nadílku si budete muset samoskou trochu připlatit, ale věřte, že se to vyplatí.

Babička sice má rozmazlovat, ale nic se nemá přehánět.
Není čokoládová pochoutka jako čokoláda

V obchodech jsou teď k nalezení různé čokoládové figurky čerta, Mikuláše i anděla, adventní kalendáře a jiné lákavé zboží v barevných obalech. Než ale po některé z nich sáhnete, dobře si rozmyslete, co chcete svému dítěti dát, jestli spoustu ochuceného ztuženého tuku nebo opravdovou čokoládu.
Laciné cukrovinky, většinou označované jako „čokoládová pochoutka“ obsahují místo čokolády jen konzervanty, cukr a ztužený tuk obarvený kakaovým práškem.

Pod líbivým staniolem Mikuláše často bohužel není čokoláda ale jen její náhražka
Zkoumejte etikety

První, na co se zaměřte při nákupu, je etiketa. Jestliže je na prvním místě složení tuk a cukr, už ani nečtěte dál a rovnou sladkost odložte. Naopak sáhněte po těch, které mají minimálně 30% kakaa a místo tuku obsahují kakaové máslo. Pokud budete vybírat mléčnou čokoládu, měl by v ní být obsah mléka nejméně 3,5%.

ss
Do punčochy patří ovoce, oříšky a kvalitní sladkosti

Základem mikulášské nadílky by mělo být podle odborníků hlavně ovoce. Překvapit děti můžete třeba zajímavými exotickými plody, které běžně neochutnají a doplnit je ještě jablky, pomeranči a banány.

Ořechy jsou jedním z nejčastějších potravinových alergenů
V punčoše by pak měly děti najít také oříšky, ne však ty solené nebo pražené, které zatěžují jejich trávicí soustavu.

Nejmenší částí by pak měly být sladkosti a kvalitní čokolády. Ideální jsou celozrnné sušenky, müsli a cereální tyčinky, ale i kandované a sušené ovoce. K dostání jsou i bonbóny s obsahem medu či javorového sirupu, které jsou zdravější než ty obsahující bílý rafinovaný cukr.