Jak posílit imunitu? Pomůže vám česnek, studená sprcha a kuřecí polévka | Pro ženy | Blesk.cz

Jak posílit imunitu? Pomůže vám česnek, studená sprcha a kuřecí polévka

  • Jděte svému zdraví naproti a posilujte imunitu.
    23. září 2013 | 13:20

    Také kolem vás všichni pokašlávají, chrchlají a smrkají, a vy se jen třesete strachy, abyste také něco nechytli? Máme pro vás pár tipů, jak jednoduše posílíte svou imunitu a předejdete tak nachlazení, rýmě nebo infekcím.

  • Poctivá kuřecí polévka


    Kuřecí vývar dodá hodně síly
    Také vám jí vařila vaše babička, když jste jako malí stonali? Vsaďte na poctivou kuřecí polévku i dnes.  Podle odborníků dokáže horká polévka zablokovat migraci bílých krvinek, které se při nachlazení kumulují v průduškách, a to díky aminokyselině cystein. Ta se uvolňuje během vaření kuřecího masa a v těle působí jako lék proti kašli a zahlenění. Pokud navíc maso vaříte společně s česnekem, cibulí a bylinkami, jedná se o koktejl nabušený zdravím.

    Dávkování: Miska polévky vždy, když se cítíte pod psa.

  • Horký čaj


    Co pomůže při chřipce, nachlazení, nebo vás zahřeje rychle a účinně? Čaj!
    Lidé, kteří pijí alespoň 5 šálků černého nebo zeleného čaje týdně, mají podle výzkumů až desetkrát menší šanci, že onemocní, než ostatní. Jak je to možné?  Čaj obsahuje aminokyselinu L-theanin, která podporuje imunitní systém, ale také důležité antioxidanty. Abyste z čajového sáčku dostali co nejvíce prospěšných látek, zkuste jej ve vodě louhovat již během jejího varu.

    Dávkování: Pijte několik šálků čaje denně, ale nezapomeňte mezi nimi popíjet i čistou vodu.

  • Zinek jako brnění


    Hovězí maso
    Většina z nás trpí nedostatkem zinku a právě to je důvod, proč jsme tak často nemocní. Nedostatek zinku zvyšuje riziko infekce, nízkou hladinu bílých krvinek a ohrožení imunitního systému. Skvělým zdrojem zinku je například hovězí maso, ústřice, cereálie, dýňová a slunečnicová semínka nebo mléčné výrobky.

    Dávkování: Denní dávka zinku u dospělého člověka, je 12-15 mg. Pokud si dáte porci hovězího masa, spořádáte asi 30% této denní dávky zinku.

  • Jogurtové zdraví


    Smetanové jogurty jsou dosti tučné
    Pravidelný přísun probatických kultur vytváří v těle přirozenou bariéru z tzv. dobrých bakterií, která zlepšuje celkový imunitní systém.  Sázkou na jistotu jsou jogurty a jogurtové nápoje s živými kulturami . Podle studie rakouských vědců může pravidelná konzumace probatických kultur snížit riziko onemocnění o 33%, a to je docela dobré skóre.

    Dávkování: Denně byste měli spořádat 170 g jogurtu se živými kulturami.

  • Ovesné vločky


    "Obyčejné" ovesné vločky dokážou téměř zázraky. Úspěšně použít je můžete k léčbě kožních problémů, ekzémů i spálenin.
    Teplá ovesná kaše nezažene jen hlad, ale také nemoci. Ovesná zrna mají antivirové a antioxidační schopnosti, které jsou silnější než například u proslulé echinacey. Pokud si tedy každý den dopřejete jídlo obsahující ovesné vločky, snížíte tak riziko, že se nachladíte, a pokud už se tak stane, ovesné vločky dokáží posílit účinky antibiotik.

    Dávkování: Zkuste si každý den k snídani připravit ovesnou kaši či ovocné müsli.

  • Česnek ochránce


    ...
    Jak už naši předkové věděli, česnek by se dal nazývat zázračným. V jeho útrobách koluje léčivá látka alicin, která dokáže účinně bojovat proti infekcím a bakteriím. Minimálně 6 stroužků česneku týdně dokáže o polovinu snížit riziko nachlazení, ale i rakoviny tlustého střeva nebo žaludku.

    Dávkování: Dejte si 2 stroužky syrového česneku denně a přidejte prolisovaný česnek do dalších pokrmů.

  • Pohyb pro zdraví


    Spojte aerobik a posilovíní
    Chcete-li předejít nemocem, budete se muset začít hýbat, a to pravidelně.  Díky posílené fyzické kondici funguje také imunitní systém. Nemusíte denně podávat vrcholové sportovní výkony, bohatě postačí, pokud se projdete, zacvičíte si jógu, protáhnete tělo nebo jen vyjdete schody.

    Dávkování: Každý den byste se měli alespoň 30 minut hýbat. Je jedno jestli půjdete do parku nebo do posilovny, hlavní je rozhýbat své tělo a udržet jej v kondici.

  • Studená sprcha


    ss
    Určitě si pamatujete, že vám babička říkala, že když se budete každé ráno sprchovat studenou vodou, budete zdraví jako řípa. A měla pravdu. Nejenže vaše tělo bude umět lépe bojovat s infekcí, ale navíc vás studená sprcha dokonale nakopne pro další pracovní den.

    Dávkování: Každý den se otužujte 2 minuty pod studenou sprchou, ale její teplotu nepřehánějte, nemusí být studená jako led.

  • Dostatečně spěte


    ...
    Kvalitní a vydatný spánek dokáže s vaším zdravím opravdové divy. Nedostatek nebo jen přerušovaný spánek oslabuje imunitní systém, tělo je tak náchylnější k nachlazení, rýmě a jiným onemocněním.

    Dávkování: Ideální je spát denně 6,5-7 hodin. Pro klidný spánek si před hupsnutím do postele vyvětrejte, dejte si teplý čaj a vypněte televizor. Budete potom spát jako miminko.

  • Zapomeňte na přetopené místnosti


    Přetopená místnost
    Ani zima ani příliš vysoká teplota našemu imunitnímu systému nesvědčí. Proto byste se neměli pohybovat v přetopených a špatně větratelných prostorách, kde se udržují a kolují bakterie a viry. Navíc teplotní rozdíl mezi místností a venkovním prostředím může být pro tělo velkým šokem, po kterém následuje nachlazení a rýma. Dýchání přehřátého vzduchu navíc vysouší sliznice a ty jsou tak citlivější a náchylnější k infekcím.

    Dávkování: Pokojová teplota by neměla přesáhnout 22° C, ložnici by to pak mělo být maximálně jen 18° C. Na topení pak navíc umístěte nádobu s vodou, jejím odpařováním se v místnosti dostatečně zvlhčí vzduch.

  • Klid a nohy v teple


    Tlusté ponožky
    Také sem tam řeknete hlášku „To chce klid a nohy v teple“? A víte, že pro zdraví je to jedna z nejlepších věcí?! Nohy a ruce jsou totiž díky zpomalenému krevnímu oběhu náchylnější k prochladnutí a tím se zvyšuje riziko nachlazení.

    Dávkování: Možná venku ještě není třeskutá zima, pro vaše zdraví bude ale dobré, pokud natáhnete tlusté ponožky, obujete zimní boty a ruce zahalíte do alespoň tenkých rukaviček.

Diskuse ke článku
.