Středa 30. září 2020
Svátek slaví Jeroným, zítra Igor
Oblačno, déšť 15°C

Chcete mít ráno energii a dobrou náladu? Víme, jak na to!

24. září 2013 | 07:00

Také vám budík zvoní ještě za tmy, a jakmile vystrčíte nohu zpod peřiny, zalézá vám chlad až za nehty? V takových dnech ráno neoplýváte zrovna energií a o dobré náladě se dá mluvit jen stěží.  Zkuste pár našich tipů, jak se napumpovat energií na celý den a vykouzlit hned po ránu úsměv na tváři.

Vstávejte, jakmile zazvoní budík

Je neskutečně lákavé posunout si budík ještě o pár minut a nechat si dozdát sladký sen nebo se jen tak zahřívat pod peřinou. Jenže tohle dospávání neprospívá našemu zdraví a ubírá energii.  Přerušený hormonální cyklus už nenastavíte, takže si nastavte budík na hodinu, kdy chcete vstávat a poslechněte jej hned na poprvé.

Rozsviťte si

Už dávno není ráno vidět slunce a za tmy se nechce vstávat snad nikomu z nás. Proto pokud chcete mít ráno dostatek energie a být fit, budete si muset rozsvítit. Světlo, nejlépe samozřejmě denní, nebo alespoň bílé, napomáhá optimalizovat proces vstávání a dodává energii.

Jogurt dokáže zlepšit vaši náladu.
Zapomeňte na ranní shon

Rychle vstát, hodit na sebe něco ze skříně a rychle odvést děti do školy, abyste stihla ranní poradu, to je pro lidský organismus velice vyčerpávající. Ti šťastnější,  kteří si mohou posunout pracovní dobu tak, aby se v klidu nasnídali nebo si dokonce ráno zacvičili, mají vyhráno. Ostatní by si měli posunout budík alespoň o 15 minut dříve a minimalizovat tak ranní shon. Káva a snídaně slupnutá na stojáka zdraví ani energii rozhodně nepřispívá.

Ustelte si

Jak zahnat chuť znovu se na chvilku zavrtat do teplé peřiny? Jednoduše si postel ihned ustelte a to co nejlépe. Jakmile peřinu pečlivě uhladíte, natáhnete prostěradlo a naklepete polštář, už si nehlenete, jinak by totiž vaše práce přišla vniveč.

Vajíčka
Ranní proteiny

Nebudete tomu věřit, ale proteiny dokáží přesvědčit váš mozek, že jste šťastní, a to i když je teprve 5 ráno. Ke snídani si proto umíchejte vajíčka, dejte si obiloviny nebo mléčné výrobky.

Začněte den čokoládou

tete správně! Tmavá čokoláda s vysokým obsahem kakaa vám dodá správné množství teobrominu, který vás stejně jako kofein dokáže probudit a nakopnout k činnosti. Nic se ale nemá přehánět, takže jako sladkou tečku za snídaní si dopřejte maximálně 3 čtverečky čokolády.

Dobrou kávu poznáte podle bohaté pěny na povrchu.
Nevzdávejte se kávy

Potřebujete ráno hrnek kafe, abyste vůbec otevřeli oči? Nemusíte se jí vzdávat. Pít byste ale měli jen černou neslazenou kávu nebo si ji dochutit trochou odtučněného mléka. Na mléčné latté raději zapomeňte, to by vás příliš neprobudilo.

Jablko probudí obličejové svaly

Ranní ztuhlost zaženete snadno, dejte si ke snídani křupavé jablíčko a s chutí se do něj zakousněte. Rozpustná vláknina obsažená v jablku navíc rozpohybuje trávicí soustavu tím správným směrem.