Výzvu k obyčejnému hrdinství již popáté zorganizoval program Ekoškola, který koordinuje vzdělávací centrum Tereza. Zapojilo se do ní celkem 118 týmů ze škol, oddílů nebo rodin. Během jednoho týdne plnily různé aktivity z 11 nabízených výzev navržených tak, aby se jich mohly zúčastnit děti a bylo s nimi možné začít ihned. Díky odhodlání dětí se podařilo získat celkem 9 773 lidí včetně rodičů, přátel či sousedů. Společně tak všichni dokázali ušetřit skoro 100 tun emisí – množství, které by vypustilo osobní auto, kdyby 12x objelo celou Zemi.
Kampaň obyčejného hrdinství vychází z principu, že každý člověk má moc změnit svět, ve kterém žije, i kdyby to bylo jen o nepatrný kousek. Vznikla na jaře 2019 k rozptýlení dětí, které seděly doma kvůli covidové pandemii. „Chtěli jsme dětem ukázat, že svět stále funguje, a že ho mohou zlepšovat zábavnou formou i u nich doma,“ říká Jan Smrčka ze vzdělávacího centra TEREZA. Předpokládali, že se zapojí pár desítek, možná stovek lidí. Ale bylo jich víc než 16 tisíc. Od té doby Kampaň běží každý rok, prošlo jí už více než 56 tisíc lidí, převážně dětí. Ušetřily se stovky tun emisí, tisíce litrů vody a vysázely se desítky tisíc stromů. Z Kampaně obyčejného hrdinství se tak stala jedna z největších akcí v ČR pomáhající dětem i dospělým zlepšovat životní prostředí a snižovat jejich vliv na klimatické změny.
Ochraně planety se dlouhodobě věnuje i značka SodaStream. Zdůrazňuje přitom důležitost změn v chování každého z nás, v našem zapojení do ochrany životního prostředí, vodních zdrojů, minimalizaci plastového odpadu apod. „Po 14 letech měníme vizuální identitu i kompletní portfolio výrobníků. Vnímáme to jako jedinečnou příležitost udělat v České republice něco speciálního a mluvit důrazněji o důležitosti péče o planetu, respektive podpořit ty, kdo se tomu věnují denně,“ říká Michal Panis, manažer značky SodaStream.
Nový výrobník ART se kvůli tomu proměnil pod rukama talentovaného českého ilustrátora Marka Kulhavého v originální dílo. Umělec známý také jako Mára Čmára pokreslil designový model určený do aukce jemně abstraktními přírodními motivy. Bílé vlnobití kombinované se šedým florálním motivem vychází ze spodní části přístroje a postupně vytváří souvislý proud. Ten v jeho přední části ústí do kruhového motivu symbolizujícího planetu Zemi. Celý výtěžek z aukce získá vzdělávací centrum TEREZA, jehož tým věří, že změny začínají u těch nejmenších. V nich vidí obrovský potenciál k dosažení skutečných změn i SodaStream. Pokud ho vnímáte i vy, máte jedinečnou příležitost pomoci: aukro.cz.