Za normálních okolností by společnost Tesco zapojila své zákazníky do rozhodování o vítězných projektech, ale kvůli pandemii covid-19 je hlasování v obchodech, původně naplánované na prosinec, z bezpečnostních důvodů zrušeno. Neziskové organizace ale o svou podporu nepřijdou, Tesco mezi vybrané projekty po celé České republice rozdělí 5 400 000 Kč.
Podívejte se, jaké organizace budou podpořeny ve vašem regionu!
Přihlášené projekty do 8. kola programu se nejčastěji zaměřují na pomoc zdravotně či sociálně znevýhodněným osobám, na vzdělávání a rozvoj dovedností dětí, mládeže a dospělých, na rodiny a jednotlivce v tíživé životní situaci a také na rozvoj komunitního života a okolního prostředí. Nově se do programu mohly přihlásit i organizace, jejichž činnost je negativně ovlivněna současnou pandemií vyvolanou onemocněním covid-19. Všechny přihlášené projekty hodnotila komise odborného garanta programu, Nadace rozvoje občanské společnosti, a prověřila organizace a jejich projekty z hlediska transparentnosti, udržitelnosti a dopadu projektů na lokální komunitu. Na základě hodnocení bylo vybráno 270 nejlepších projektů.
V Tescu jsou všichni vítězové
Vzhledem k aktuálním epidemiologickým opatřením v maloobchodních prodejnách bohužel není možné zajistit, aby hlasování proběhlo v původně plánovém rozsahu a formě, a proto Tesco mimořádně přistoupilo ke zrušení tradičního zákaznického hlasování v rámci 8. kola programu "Vy rozhodujete, my pomáháme" ve svých obchodech. Společnost Tesco si je vědoma toho, jak moc znamená podpora programu pro organizace a místní komunity, a proto ještě zvýšilo finanční prostředky pro 8. kolo programu. V každém z 90 clusterů od Tesca získají vždy 3 vybrané projekty na základně hodnocení Nadace rozvoje občanské společnosti grant v jednotné výši 20 000 Kč. Celkově tedy Tesco rozdělí 5 400 000 Kč mezi 270 organizací.
Pomáhat komunitám je v naší DNA
Podpora komunit patří dlouhodobě mezi hlavní pilíře společnosti Tesco. Program byl poprvé spuštěn v roce 2016. Za 7 kol program dosáhl skvělých výsledků, a to především díky enormnímu zájmu místních neziskových organizací a úžasné podpoře zákazníků i zaměstnanců společnosti Tesco. Bylo darováno více než 28 milionů korun na realizaci 1350 dobročinných projektů z celkových 4048 přihlášených organizací. Do hlasování se zapojilo neuvěřitelných 23,2 milionů zákazníků, kteří rozhodli o podpoře jejich oblíbených projektů.