Pátek 12. dubna 2024
Svátek slaví Julius, zítra Aleš
Polojasno 19°C

7 vychytralých triků supermarketů aneb Na co si dát pozor při nákupu?

Prodejci znají spoustu triků, jak vás nenápadně donutit, abyste do nákupního vozíku naložila mnohem víc.
28. června 2013 | 07:00

Hudba, vtíravé vůně, přesně zacílené osvětlení, akční nabídky u pokladen… Co všechno na vás zkoušejí obchodníci, abyste nakoupila mnohem víc, než chcete?

Prodejci znají spoustu triků, jak vás nenápadně donutit, abyste do nákupního vozíku naložila mnohem víc. Proč se tak často necháme zlákat a koupíme i to, co nepotřebujeme?

1. Zastaví vás hned u vchodu

Regály s ovocem a zeleninou stojí často přímo před vchodem. To má svůj důvod – je potřeba uspokojit zákazníky, kteří pospíchají a chtějí rychle něco koupit. Pohled na lákavě vyhlížející čerstvé zboží vás naladí a spustí nákupní náladu.

2. Maratón přes celý obchod

Potraviny denní spotřeby, jako je mléko, pečivo nebo máslo, bývají většinou v supermarketu uložené až v zadní části. To proto, abyste musela cestou pro rohlíky projít celou prodejnu a přitom narazila na další zboží.

Češi nakupují boty převážne ve slevách
Autor: Profimedia.cz
3. Hurá, slevy!

Naše odměňovací centrum v mozku se aktivuje, jakmile spatříme akční nabídky. Prakticky to znamená, že se cítíme opravdu šťastní, když cenovou akci nejen vidíme, ale také ji získáme. A je poměrně jedno, co nám nabízejí. Ale pozor! Potraviny, kosmetiku ani cokoli jiného, co je právě ve slevě, často vůbec nepotřebujete. Navíc tyto věci mnohokrát ve finále nejsou zase tak levné, jak se na první pohled zdá.

4. Vůně upečeného chleba

V oddělení pečiva se intenzivně rozvoní čerstvě upečený chléb, bagety, housky i sladké koláče – perfektní iluze, která ve vás vyvolá větší chuť nakupovat. To stejné platí například v oddělení parfémů.

Prodejci znají spoustu triků, jak vás nenápadně donutit, abyste do nákupního vozíku naložila mnohem víc.
Autor: profimedia.cz
5. Ona tam, on jinde

Když je žena podrážděná, je z nákupu nervózní i její partner a nic nechce víc, než co nejdřív z obchodu odejít. A to má za následek, že žena pak stráví na nákupu jen polovinu času, než kdyby tam byla sama. Proto se obchodníci snaží páry rozdělit, například mužskou kosmetiku nebo kalhoty dají na úplně jiné místo než ženské věci. Chytré, že?

6. Dovolenkové pocity pro větší nákup

Ochutnávka exotických čajů, voňavé kávy v oddělení nápojů nebo šum moře v oddělení s rybami navodí dovolenkovou atmosféru a vyvolají vzpomínky na bezstarostné dny plné pohody. Tyto příjemné momenty vás vrátí k tomu, co dobrého jste na dovolené jedla…a důsledky? Odnesete si domů krevety, mušle nebo steaky místo toho, abyste jen koupila chléb a sýr k večeři, jak jste to měla původně v plánu.

7. Hudbou proti stresu

Jemná hudba v pozadí, kterou slýcháte téměř v každém velkém obchodě, působí podle vědeckých výzkumů uklidňujícím dojmem na všechny tělesné funkce. A to je voda na mlýn obchodníků, protože zákazník, který není ve stresu, naopak je v příjemné pohodě, vždy nakoupí víc.

Autor: sim
Video se připravuje ...