Na 8. června připadá Světový den oceánů, proto značka adidas přišla s nápadem využít při této příležitosti sílu sportu a vyzývá všechny milovníky běhu, aby společnými silami přispěli ke změně a pomohli naší planetě.
A k milionům lidí po celém světě se přidaly i známé tváře české scény, jako jsou Kovy, Bára Votíková, Andrea Bezděková, Natálie Kotková, kluci z Honest Guide Janek Rubeš a Honza Mikulka, Jan Mejdr, Maxim Habanec a mnoho dalších, včetně celé adidas Runners. Video, jak uvedené osobnosti běží pro oceány, najdete zde:
Ti všichni od 28. května do 8. června poběží pro Run For The Oceans, kdy za každý kilometr zaznamenaný prostřednictvím aplikace adidas Running společnost adidas spolu s organizací Parley odstraní z pláží, pobřeží a vzdálených ostrovů odpad odpovídající hmotnosti 10 plastových lahví, a to až do celkového objemu 227 000 kg. Zapojit se může každý a každý kilometr se počítá. Od roku 2015 společnost adidas vyrobila více než 30 milionů párů bot z příze Parley Ocean Plastic, kterou tvoří recyklovaný plastový odpad zachycený na plážích a v pobřežních lokalitách. Zapojte se proto i vy – má to smysl.
Jak se do běhu zapojit?
Stačí si nainstalovat bezplatnou aplikaci adidas Running, zaregistrovat se, připojit se k výzvě Run For The Oceans a spolu s dalšími statisíci běžci zaznamenávat všechny vaše uběhnuté kilometry. Nezapomeňte, každý kilometr se počítá! Více informací najdete na stránce adidas.cz/runfortheoceans, kde se také můžete zaregistrovat.
Téma ekologie je pro mladou generaci důležité
V rámci letošní akce Run For The Oceans si značka adidas nechala u agentury STEM/MARK provést průzkum o tom, jak Češi z generace Z a mileniálů vnímají ekologii a jak se v této oblasti „činí“. Tři čtvrtiny mladých lidí považuje znečištění oceánů za jeden z největších problémů životního prostředí a polovina dotázaných už se alespoň jednou ekologické akce zúčastnila a také vidí v recyklovaných materiálech budoucnost. Dvě pětiny dokonce doma mají nějaké oblečení z recyklovaného materiálu.
Nápoje v PET lahvích? Raději už ne
A jak to máme s nákupy? Padesát sedm procent mladých z těchto dvou generací k nákupu vůbec nepoužívá jednorázové tašky. Mikrotenové sáčky volí při nákupu pečiva nebo ovoce a zeleniny téměř každý, naopak plastová brčka už pouze jedna třetina. Nápoje v PET lahvích si pětina kupuje jen výjimečně, či dokonce vůbec. S boomem rozvozu jídla bývají trnem v oku také jednorázové boxy na jídlo s sebou, které stále využije alespoň občas každý druhý.
Kafe s sebou si občas (nebo častěji) kupuje přibližně polovina lidí, stejný počet mladých lidí má i doma vlastní kelímek, ale pravidelně si do něj nechává připravovat nápoje jen méně než třetina z dotázaných.