Není tedy divu, že zájem o tento dobročinný podnik je veliký. Letos stály módy chtivé parádnice na schodech před galerií DSC Olgy Dvorak, v níž se na pražském Václaváku zmíněný bazar každoročně koná, už hodinu před otevřením. A urputnost urvat za babku mimořádný, navýsost luxusní kousek, byla na jejich tvářích znát.
Dvě hodiny a dost
Spisovatelka Bára Nesvadbová a výtvarné performance milující Olga Dvorak tento charitativní bazar značkového oblečení provozují ve spolupráci Jakubem Knězů z občanského sdružení Etincelle už pět let. Mladým ženám už bylo na začátku projektu nejspíš zřejmé, že na charitu, zejména před Vánocemi, lidé sice slyší, ale pokud je podmíněna mimořádným nákupem exkluzivních věcí, tím líp. A jak se ukazuje, tato teorie funguje.
Nákupní horečka, rvačka o nabízené šaty a doplňky vždycky trvá dvě hodiny. Takový čas mají ženy, ale i muži, aby se na štendrech kousky probrali. Zkusili na zemi i stolech vystavené boty… I tento rok přispěla řada populárních osobností. „Letos nejvíc Tamara Kotvalová a její Simple Store. Také Lenka Vejvalková se svou Pařížskou 17 - to jsou zřejmě dvě největší donátorky,“ říká jedna z organizátorek, Bára Nesvadbová. Mimochodem oba jmenované butiky patří k nejluxusnějším v Praze, náleží k top módě, jež se na zmíněné Pařížské třídě koncentruje.
Loni se za ony dvě nákupní hodiny pro Zahradu v Kladně v galerii DCS utržilo 320 000 Kč. Letos to bylo o pětačtyřicet tisíc víc, což je za sto dvacet minut při tak nízkých cenách obdivuhodné.
Charita a marnivost se nevylučují
Na bazaru v DSC byly vidět dámy ve značkových hadřících se značkovými kabelkami. Možná si je pořídily na podobně výhodných soukromých bazarech anebo na ně prostě mají finance. „Nejde jen o peníze, směšné ceny, ale i o tu radost módního lovce. Vždycky tu objevím zajímavé vintage kousky a ještě mám pocit, že neutrácím, ale přispívám na charitu,“ vyjádřila se jedna z nich, která nechtěla jméno prozradit.
„Letos jsme na bazaru například měli úžasný bílý kostým od Ives Saint Laurenta. Ikonickou chanelku, pár vuittonek, Diora… Flitrové boty od Sergio Rossi byly jak vystřižené z Mamma Mia. A taky nesmím zapomenout na značkovou tašku, sběratelskou vintage relikvii z prvního dílu Sexu ve městě,“ říká Nesvadbová. A já jen mohu dodat, že zde rovněž byly za dvě stovky fungl nové trendy střevíčky na platformě Cesare Paciotti. Anebo kotníčkové punk boty od prestižní zn. Balenciaga, které v butiku stojí necelých pětadvacet tisíc a zde se prodávaly za patnáct stovek...
„Proč tak nízké ceny, vydělali byste víc“ chtěla jsem vědět. A Bára Nesvadbová odpověděla: „Tohle je unikátní a doufejme, že pro všechny prospěšná akce. Trvá pouhé dvě hodiny. Měla by uspokojit všechny milovnice módy. Nejen holky, které si chtějí jen takzvaně dobře nakoupit, nebo přispět na mentálně handicapované v ústavu Zahrada na Kladně. To je princip podniku. Limitovaná radost pro fajnšmekry, kteří nemají tolik peněz a zároveň pomohou svou marnivostí potřebným. “
A jak se obyčejná ženská z ulice o značkovém bazaru dozví ? „Zveme přes časopis Harpers Bazaar, přes náš facebook a přes rádia. Tentokrát to byl Impuls a Expres. No a příště budeme rádi zvát i přes Blesk.cz.,“ odpověděla tvář charitativního podniku Olga a Bára pro Zahradu, Nesvadbová.