Revoluce v dosavadním nakupování
Průlomovým supermarketem se u nás v roce 1991 stal supermarket Mana v Jihlavě. Pro český i slovenský trh znamenal revoluci v dosavadním způsobu nakupování. Předtím si zákazníci museli vystačit se samoobsluhami a malými obchody s omezeným sortimentem i omezenou otevírací dobou, ale Mana, v níž bylo možné nakupovat jako v zatím jediném obchodě i v neděli, znamenala zásadní a pozitivní změnu pro zákazníky.
Slevové akce a barevně rámované cenovky
V menších obchodech mohli českoslovenští občané narazit na nějakou tu slevu nebo slevovou akci jen zřídka. Většinou se týkala pouze prošlého nebo různě poškozeného zboží. I to se ovšem s příchodem supermarketu Mana změnilo. V tom najednou byly k vidění lákavé barevně rámované cenovky, akční letáky a slevy na rozličné zboží bez kazu.
Jako první přišel obchodní řetězec Mana také s poměrně kuriózním řešením v podobě pořadových lístků v zástupu čekatelů na uzeniny. Ve spojitosti s poměrně malou konkurencí zákazníci neměli šanci odolat. Mana se díky tomu těšila veliké návštěvnosti.
VIDEO: Jak vypadaly kuchyně za socialismu? Podívejte se:
Nevídaně bohatý sortiment lákal zákazníky
Obchodní řetězec supermarketů Mana nabízel nevídaně obsáhlý sortiment zboží, za kterým k nám přijížděli lidé dokonce i ze Slovenska. Ti kvůli zájezdům na nákup vypravovali celé autobusy. Jak šel čas a konkurence přibývala, rozhodla se nakonec provozující dceřiná společnost Aholdu – Euronova – pro novou obchodní strategii. Z Many se v roce 2000 stal po sloučení s tehdejším diskontem Sesam dnešní Albert.
Na to, jak to tehdy v obchodě Mana vypadalo, se podívejte do GALERIE.