Poradíme vám, jak dovolenou reklamovat, aby vám vrátili aspoň část z ceny zájezdu.
Paní Věra jen nevěřícně koukala na to, že teplá voda v pokoji tekla jen večer od 20 do 21 hodin, lednice v pokoji na jadranském pobřeží sice byla, ale zapínali ji pouze na dvě hodiny denně. Půlhodinová štrapáce štěrkovou cestou na nejbližší pláž také měla daleko ke slibům o koupání pouhých 200 metrů od bungalovů. A vrcholem všeho byla neochota delegáta připustit, že není všechno tak, jak cestovní agentura při prodeji zájezdu slibovala. Protože paní Věra uzavřela cestovní smlouvu, ve které měla všechny tyto závazky černé na bílém, a navíc má i katalog, kde jsou u konkrétního zájezdu stejné závazky garantované, může nejpozději do 3 měsíců od skončení zájezdu uplatnit reklamaci.
V případě, že by se zájezd vůbec neuskutečnil, podává se reklamace ve stejném termínu, ovšem od předpokládaného skončení zájezdu. Reklamaci lze uplatnit buď u zprostředkovatelské agentury, která zájezd prodala, nebo přímo u cestovní kanceláře, pro kterou tato agentura pracovala. Podle občanského zákoníku totiž odpovídá za služby právě cestovní kancelář. Klient se přitom vůbec nemusí ohlížet na to, že její delegát odmítl seznam výhrad podepsat na místě, stačí, když si pořídil obrazovou dokumentaci. Určitě neprohloupí, pokud si nechá zjištěné nedostatky svědecky písemně potvrdit od dalších účastníků zájezdu. Pak už stačí jen přesně popsat jednotlivé rozpory mezi sliby uvedenými v cestovní smlouvě, a skutečností a reklamaci poslat - nejlépe dopisem s dodejkou.
REKLAMACI
- je třeba uplatnit co nejdříve (nejpozději do 3 měsíců po skončení zájezdu)
- uplatněte buď u prostředkovatelské agentury, nebo přímo u cestovní kanceláře
- posílejte zásadně dopisem s dodejkou