Chcete zhubnout? Zbavte se přebytečné vody v těle | Pro ženy | Blesk.cz

Chcete zhubnout? Zbavte se přebytečné vody v těle

18. září 2013 | 09:50

Zdá se vám, že s každým novým dnem přiberete nějaké to kilo a co jste včera oblékla, dnes už nedopnete? Možná tomu tak opravdu je, ale to co vás tíží není tuk, ale přebytečná voda v těle.

Jako nafouknutý balón

Zadržování vody v organismu někdy trápí každého z nás a nejvíce se projevuje hned po ránu, kdy si můžete všimnout oteklých prstů či očí a může se vám zdát, že máte nafouklé břicho. Tento problém většinou souvisí s tím, co jste předchozí den jedla nebo s tím, v jaké fázi menstruačního cyklu se nacházíte, pokud je ale problém trvalejší, možná je na vině celý váš životní styl nebo některé léky, které užíváte.

Hubnutí
Se solí to nepřehánějte

Zavodnění a oteklost má nejčastěji na svědomí nadměrné množství sodíku. Pokud si jej dopřejete moc, zanesete si jím organismus, který se začne bránit tím, že se bude snažit zadržet co nejvíce vody, aby jej zředil. Proto pozor na příliš slaná jídla, konzervy a také polotovary.

Podívejte se, jestli doma nemáte sušenky od polské firmy Magnolia. Může v nich být jed!
Mohou za to cukry

Nejen sůl, ale také cukr a škrob mohou za přebytečnou vodu v těle. Velké množství cukru uvolňuje do krve velké množství inzulínu, následkem je pak zadržování vody a také sodíku v těle. Pozor si proto dejte na těstoviny, bílé pečivo, sladké a také na slazené nápoje.

ss
Nepřestávejte pít vodu

Velkou chybou, kterou většina z nás dělá je, že jakmile naše tělo zadržuje vodu, okamžitě přestáváme pít. Jenže ono je to právě naopak. Dodržování pitného režimu je pro zdraví velice důležité, proto nezapomínejte pít neperlivou vodu, minerálky, neslazené bylinné čaje nebo ředěné ovocné šťávy. Na co ale zapomeňte, to je káva a sladké nápoje, ty do pitného režimu nepatří. Neopomíjejte ale ani potraviny bohaté na vodu, jako je například salátová okurka.

Sezóna meruněk právě začíná!
Přidejte draslík

Skvělým pomocníkem v boji proti nadbytečné vodě v těle je draslík.  Ten napomáhá odstranění vody z mezibuněčných prostor a navrací ji zpět do buněk. Velkým zdrojem draslíku jsou banány nebo meruňky, ale také brambory nebo fazole.

Pít či nepít? Tvrzení o škodlivosti mléka čeští odborníci vyvracejí
Doplňte vápník

Důležitý je nejen draslík, ale také dostatečné množství vápníku, jehož nedostatečné množství způsobuje problémy se správným ukládáním vody v těle. Dostatečné množství vápníku obsahují nejen mléčné výrobky, ale také brokolice, květák nebo sardinky.

Kundalini jóga vás dostane do pohody.
Sportujte

Nejen jídelníček, ale také pravidelný pohyb přispívá k odvodnění organismu. Vyzkoušejte plavání nebo jógu a vůbec sporty, při kterých kladen důraz na správné dýchání.