6 největších dietních chyb | Pro ženy | Blesk.cz

6 největších dietních chyb

  • Dietní chyby vám brání dosáhnout kýženého výsledku

    Fotogalerie

    1 fotografie

    description
    26. února 2013 | 10:00

    Už nějakou dobu se snažíte zhubnout, moříte se na cvičebních strojích a pořád nic? Možná pácháte nenápadné dietní chyby, které vám v cestě za vysněnou figurou brání.

  • Vynecháte snídani

    Snídaně do postele může být váš nedělní rituál
    Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne a není to jen pověra. Během spánku totiž vaše tělo spotřebuje všechny živiny, které jste mu dodali večeří, a hladoví. Díky zdravé a vyvážené snídani se pak tělo opět nastartuje, dostane potřebnou dávku energie a zrychlí se metabolismus.  Studie navíc prokázaly, že pokud se dobře nasnídáte, nebudete se celý den přejídat a dokonce vás nebudou přepadat nezvladatelné chutě na sladké.
  • Jíte málo


    ...
    Jakmile se rozhodnete držet dietu, většinou okamžitě snížíte příjem potravy a tím své tělo oslabujete. Většina žen začne vynechávat některé ze tří hlavních jídel a večer je přepadne nezvladatelný hlad. Proto je důležité dodržovat kvalitní jídelníček, který bude obsahovat bohatou snídani, zdravou svačinu, kvalitní oběd, odpolední svačinku a malou večeři. Jen tak bude mít vaše tělo dostatek energie.
  • Emoční přejídání


    Kalorie můžete významně omezit jen tím, jak své oblíbené jídlo připravíte
    Malé hříchy v dietním plánu nejsou na škodu, ale jen v případě, že nehřešíte pod tlakem emocí. Ženy mají totiž sklony uchylovat se ke sladkostem a tučným jídlům ve chvílích, kdy na ně doléhá stres, smutek nebo deprese a doufají, že jim tyto potraviny pomohou překonat tento stav.  Pokud potřebujete ve vypjatých situacích hřešit v jídle, najděte si zdravější alternativu a vyzkoušejte například med, oříšky nebo sušené ovoce, které zažene chuť na sladké lépe než čokoládová tyčinka.

  • Nedodržujete pitný režim


    Dobrá balená voda není chemicky upravovaná
    Možná, že se omezujete v jídle a jíte přesně podle stanoveného jídelníčku, ale pokud k tomu nemáte dostatečný příjem tekutin, nemůžete zdravě shazovat kila. Tělo ochuzené o tekutiny, mnohem pomaleji spaluje. Čistou vodu nebo bylinné čaje pijte už od rána a to v malých dávkách. Velké množství vypité naráz totiž zatěžuje ledviny.
  • Nedostatek spánku


    Vybrat správnou matraci je pro kvalitní spánek velice důležité.
    V době spánku vaše tělo regeneruje a nabírá nové síly, proto byste jej rozhodně neměli zanedbávat. Patří ke zdravému způsobu života.  Pokud spíte málo, zvyšuje se ve vašem těle hladina hormonu kortizol, který může za to, že i když se můžete strhnout v posilovně,  tuku se jen těžce zbavujete.
  • Cvičíte a nejíte


    Večer se potíte v posilovně a pak už se jídla ani nedotknete, abyste těžce spálené kalorie zase nenabrali? Pak se nedivte, že nehubnete. Tělo je totiž po cvičení vyčerpané a potřebuje doplnit energii. Proto je ideální se nejpozději půl hodinky před cvičení najíst něčeho lehkého a pak půl hodinky po cvičení zase. Ideální je například salát nebo jiná dietní večeře.

Diskuse ke článku
.