Dobijte si baterky! Jednoduché triky, jak všechno do Vánoc zvládnout

  • Jste na konci roku ve stresu a máte pocit, že nestíháte? Poradíme vám, jak dobít baterky.
    12. prosince 2015 | 06:00

    Krátké dny, v práci se blíží uzávěrka, večer musíte fungovat jako máma a manželka a po nocích s vypětím všech sil luštíte dopisy Ježíškovi a objednáváte na internetu dárky. Není se čemu divit, že koncem roku lidem docházejí síly. Nenechte se ale zlomit a dobijte si baterky! Jak na to? 

  • Přilepšete si

    Vyměňte zeleninu za maso!
    Pokud v tuhle chvíli jedete na dietě, máte dvě malé děti a ještě chodíte do práce, nedivte se. Únava může být způsobena kromě náročného životního stylu úplně obyčejným nízkým energetickým příjmem. Je podzim a za chvíli i zima, takže je čas vyměnit zeleninu za výživnější jídla. A nemusí to být hned knedlíky. Co třeba silné vývary, polévky, maso, pořádný steak, dobrá ryba… Přidejte tmavou listovou zeleninu včetně kapusty, špenátu, brokolice a celeru. Jsou to nejvíc energetizující jídla. Do těla je můžete dostat i jako šťávy.
  • Přivoňte si

    Přivonět nemusíte pouze k parfému, ale i silnému čaji.
    O tom, že příjemná vůně vám dokáže navodit příjemné pocity, se přít nemusíme, viďte. Proto si dopřejte takové vůně, které máte ráda – právě to vás dokáže probrat a dodat vám energii. Třeba mandarinek, skořice – dejte vonný olej do aroma lampy, rozsviťte svíčku. Udělejte si čerstvé kafe z právě namleté kávy nebo silný dobrý čaj…
  • Protáhněte se

    Užijte si zimních radovánek
    Sezení je velmi nepřirozená pozice těla a být v ní celý den vysiluje. Stejně jako stání. Být celý den v jedné pozici navozuje ztuhlost svalstva a kloubů. Stačí se na 10 minut protáhnout, několikrát po sobě vstát a sednout si, zvednout ramena k uším, obejmout se kolem ramen nebo se jít na minutu projít ven a nadýchat se čerstvého vzduchu. Bude lépe!
  • Volume doprava

    Dejte si do sluchátek nějakou pořádnou hudbu!
    Sluchátka na uši a šup do nich pořádný song. Hudba je jedním z nejvyužívanějších způsobů pro zlepšení nálady, a tím i zvýšení energie. Probudí vás z letargie, navodí pozitivní vibrace. Pokud si k ní můžete i na chvíli zatancovat, nebo dokonce zazpívat, ještě lépe.
  • Dejte prostor fantazii

    Sněte a vzpomínejte na hezké chvilky.
    Hezký předešlý večer, krásný víkend, východ slunce, skvělá lekce jógy nebo úžasná masáž? Přesně na tyhle příjemné okamžiky si vzpomeňte, když už sotva pletete nohama. Jsou soukromým zdrojem energie! Nenechte svou paměť na ně zapomenout a to hezké – včetně vzpomínek, jaké to bylo na letní dovolené – si oživujte a vracejte se k tomu.
  • Zvyšte příjem hořčíku

    Dejte si oříšky, abyste měla dostatek hořčíku.
    Někdy může být únava způsobena nedostatkem minerálních látek a vitaminů v našem těle. Velmi důležitým je tak třeba hořčík. Podle výzkumu srdce žen, které měly nedostatek hořčíku, bilo mnohem rychleji, a jejich tělo tak spotřebovávalo mnohem více kyslíku. A jeho nedostatek je také jednou z častých příčin zvýšené únavy. Abyste nad ním měla kontrolu, přidejte si do denního jídelníčku hrst ořechů, hlavně mandlí nebo kešu, jezte hodně obilovin a ryby. 

     

Autor: Blanka Kubíčková
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile